My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 

באיזה קצב להתקדם

דף הבית >> מאמרים >> באיזה קצב להתקדם
רעיון חדש - באיזה קצב להתקדם
 
אחת השאלות שנשאלת פעמים רבות היא האם לרוץ קדימה עם הפיתוח ולהגיע למערכת טובה עוד לפני שאנו בונים תוכנית עסקית ורק אז לצאת עם המערכת לשוק, או שאולי כדאי לנו לסיים לפתח מוצר בסיסי, להשיק אותו (בעיקר באינטרנט) ולהמשיך את הפיתוח אחר כך.
 
שאלה זו נכונה גם כשמתלבטים האם להתחיל עכשיו תהליך של פיתוח עסקי, לכתוב תוכנית עסקית ורק אחר כך להתחיל את הפיתוח ולהתקדם עם המיזם בצורה מסודרת ועם מוצר טוב ולא מוצר שבקושי מחזיק מעמד ברשת ואולי אפילו מוציא למיזם שם רע...
 
יזמים רבים מגיעים אלי כשהם לא לגמרי יודעים מה לעשות עם השאלות הללו (חלקם מגיע לפני שכתבו תוכנית עסקית וחלקם מגיעים לאחר שסיימו את כתיבתה של תוכנית עסקית והם לא לגמרי יודעים כיצד להתקדם הלאה). חשוב להבין שהתשובה לשאלה זו תלויה כמובן גם במיזם, בתחום הפעילות ובמה שקורה בשוק. בדרך כלל חשוב מאוד שלא להתחיל לרוץ ולהכניס את המוצר לרשת עוד לפני שיודעים מה רוצים, לאן הולכים, איך רוצים שהוא יראה ועוד נושאים רבים שחשוב שנדע אותם לפני שנפתח את המוצר וגם אם הוא המוצר הבסיסי שאמור להתחיל את פעילותנו במהרה. כל זאת ניתן לדעת באמצעות ביצוע פיתוח עסקי והכנת תוכנית עסקית.
 
תפיסת העולם שלי אומרת שתמיד חשוב לחשוב ברמה עסקית ומקצועית לפני שמשחררים משהו, גירסה כל שהיא לציבור הלקוחות. יש משמעות אמיתית ורבה לכך שנדע מה הצרכים שאנו מנסים לפתור, מי הלקוחות שאליהם אנו מכוונים, מה התחרות בתחום של המוצר או השירות שלנו וכמובן מה היתרונות התחרותיים שלנו על פני המתחרים ומוצריהם. מסיבה זו נכון לבנות תוכנית עסקית לפני שאנו מתחילים את הפיתוח וכמובן שאחרי שאנו יודעים לפחות את מצב השוק והתרות אנו יכולים להתחיל את הפיתוח הטכנולוגי.
 
כיוון שאנו בתקופה זו אנו לומדים גם מהמגמה החדשה הנפוצה בתחום הסטראט אפ וההי טק הקרויה Lean startup ולכן לאחר שאנו יודעים את הידע הבסיסי אבל החשוב בנושא השוק והתחרות, אנו יכולים לפתח מוצר בסיסי המבוסס על התובנות שכבר יש לנו ולאחר שהוא מגיע לרמת פיתוח שהגדרנו אותה יש כבר הצדקה להיכנס לאינטרנט ולהתחיל לאסוף גולשים או משתמשים. חשוב גם בשלב זה להתחיל לעקוב אחר התנהגות הגולשים, לנסות להוציא מהם מידע על האתר או האפליקציה ועל תפקודיהם. בשלב זה חשוב שנסיים את הכנת התוכנית העסקית כדי שנוכל להתכוונן באמת לכיוונים הטובים ביותר אליהם אנו יכולים להגיע. זה השלב בו עדיין "מותר לנו" לא להיות מושלמים והגולשים יקבלו בהבנה תקלות ובעיות גם בממשק המשתמש, גם בחוסר במרכיבים השונים של האתר וגם כמובן טעויות בהגדרות האחרות של האתר או האפליקציה.
 
לאחר שהכנסנו את השלב המקדמי של האתר או האפליקציה לאינטרנט אנו ממשיכים את הפיתוח במטרה להגיע במהירות למצב בו אנו נמצאים עם אתר מלא ואפליקציה מתפקדת היטב באינטרנט. חשוב גם באותו שלב (אם כי גם אחר כך מחפשים את הערות הגולשים כדי לטפל בהן ואולי לשפר את האתר...) לעשות את השינויים הנובעים מהערות הגולשים וליצור את האתר המאפשר לגולשים את החוויה הטובה ביותר במקביל לממשק המשתמש הנוח, היעיל והטוב ביותר וכמובן לאפשר את הויראליות הטובה והנוחה ביותר.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2013


 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים