My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> גיוס לסטארט אפ בהתחלת הדרך
גיוס כספים לסטארט אפ בשלבים המוקדמים

יזמים רבים שהחלו לקדם את הרעיון שלהם, בנו או שלא בנו תוכנית עסקית ורוצים להקים חברת סטארט אפ פונים אלי ומצפים שאגייס עבורם את כספי ה – Seed או אפילו את ה – Pre seed. כשמישהו פונה ומבקש זאת ברור לי שהוא לא לגמרי מבין את התהליך ואת מה שיכול לקדם אותו ואת המיזם שלו ואת התוכנית העסקית שלו בתחילת הדרך. כיוון שלאחרונה היו פניות לא מעטות בנושא זה חשבתי שכדאי שאכתוב מספר מילים על כך.

אחד הדברים החשובים ביותר שעל היזם להצליח לעשות הוא להזיז קדימה את המיזם ובכלל לא משנה ולא מעניין האם יש כסף, אין כסף, אפשר, היה זמן או כל עניין אחר... המדד המרכזי שבו היזם נמדד הוא הצלחת ההתקדמות. מסיבה זו על היזמים להבין שהם לא יכולים להמתין שהכסף יגיע אליהם ובמקביל הם צריכים להבין שאף אחד לא יעשה עבורם את העבודה הזו ואף אחד לא יגייס עבורם את הכספים הראשונים הללו.

כדי להצליח להזיז קדימה תוכנית עסקית ולא משנה אם היא פשוטה או מורכבת צריך אנשים ורצוי שיהיה גם כסף. בשלב הראשון הקרוי Pre seed הסכומים שמגייסים נעים בדרך כלל בין עשרות אלפי שקלים ל – 100,000 $. אחר כך בשלב ה – Seed בדרך כלל מגייסים עד 500,000 $ וברוב המקרים פחות מכך. סכומים אלו לא מצדיקים עבודת מתווכים מקצועיים. כדי להצליח בגיוס יש צורך לעבור (בדרך כלל) 20-30 משקיעים לפחות. לארגן פגישה כזו עם משקיע מחייבת את איש המקצוע ללמוד היטב את המיזם, לוודא שהוא מוכן לפגישה עם המשקיע, לתדרך את היזמים, לתאם את הפגישה, להשתתף בפגישה ולעיתים במספר פגישות וכך עם כל משקיע...ברור שאם תכפילו את זאת ב – 20 או ב – 30 התמורה שהוא מקבל עבור הצלחת הגיוס לא מצדיקה מאמץ שכזה.

לכן אני תמיד אומר ליזמים תפעילו את הרשת האישית שלכם. ולמה הכוונה ? כל יזם יכין רשימה של כל מי שלמד איתו אי פעם בבית הספר היסודי, חטיבת ביניים, תיכון ואוניברסיטה. בנוסף יכין רשימה של כל בני המשפחה, חברים ואלו שהוא עבר איתם אי פעם. אחר כך יארגן את הטלפונים של כולם ויתחיל לחדש הכרויות ולאחר מכן להציג את זאת שיש לו סטארט אפ והוא מחפש משקיע וישאל את בן שיחו האם הוא מכיר מישהו שיכול להתעניין במיזם ויכול גם להיות משקיע. בדרך זו כל אחד יכול להגיע ל10-20 לידים למשקיעים רציניים וטובים. ואם אתם 2-3 יזמים יש לכם ביחד כר נרחב של אפשרויות להגיע למשקיעים. אני גם מציע לכם היזמים לשאול כל משקיע שהחליט שלא להשקיע מה הסיבות לכך והאם הוא מכיר מישהו שיתכן שירצה להשקיע, פעמים רבות משקיעים לא מעוניינים במיזם מסיבות שונות אולם שמחים להעביר אתכם לחבר או מכר שיתכן שהמיזם יכול לעניין אותו.

המסר העיקרי הוא שגם בגיוס הכסף עליכם לדחוף, ליזום ולהמציא וכך תוכלו לגייס את הכסף ולקדם את המיזם ואת התוכנית העסקית שלו לכיוון ההצלחה.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים