יצירת חדשנות וייחודיות
רעיון שעולה במוחו של היזם מלהיב ומדליק אותו והוא רץ ומנסה לקדם אותו. בדרך כלל בתחילת הדרך הוא מספר לבני משפחתו ולחבריו הקרובים וברוב המקרים הם מתלהבים ומגיבים בהתפעלות. תגובות אלו הינן הדלק הראשוני אשר מניע את היזם שממשיך לרוץ ולחשוב איך לקדם את המיזם שלו. לעיתים הוא בונה תוכנית עסקית ראשונית ואחר כך הוא מתחיל לבחון את המתחרים ואת השוק. לא תמיד הוא מנסה להבין לעומק במה הוא טוב יותר כיוון שהוא מסונוור מעצם הרעיון והוא בטוח שהרעיון הזה יכול לכבוש כל אחד שישמע עליו ברגע שיספרו לו עליו. ברוב המקרים היזמים נעצרים כאן. רק חלק קטן מתחיל לבחון את הרעיון בצורה מעמיקה ומקצועית ובסופו של דבר מגיע לאדם בעל נסיון, כותב תוכנית עסקית ומתקדם הלאה. חלק אחר, גדול יותר רץ קדימה ללא בחינה מקצועית אמיתית ומפתח את המוצר או השרות כמו שחשב עליו ללא חשיבה עסקית רצינית.
כאשר אתה היזם בוחן את הרעיון שלך בצורה קצת יותר מעמיקה ורוצה לבנות לו תוכנית עסקית ולהתקדם, עליך לשאול את עצמך מספר שאלות מרכזיות שאחת החשובות שבהן היא מה היחודיות של המיזם שלי ? מה היתרונות של המוצר או השירות שלי על פני המתחרים ? מה אני מחדש ? מדוע שישתמשו דווקא בי ולא באחרים ? מה הערך האמיתי שאני נותן באמצעות המיזם שלי למשתמשים השונים ? יזמים רבים אשר מגיעים אלי כדי שאכתוב עבורם תוכנית עסקית לא מודעים לשאלות אלו ולחשיבותן וכשאני מפנה את תשומת ליבם לשאלות אלו הם מרגישים מעט אובדי עצות...התסכול שלהם גדל שכן הם באים אלי כדי שאכתוב תוכנית עסקית ואני שואל אותם שאלות שאין להם תשובות עליהם ויתרה מזו, אני גם לא ממש נותן בשלב הזה תשובות טובות לשאלות אלו לא כי איני רוצה אלא כי בדרך כלל בשלב זה איני יודע את התשובות.
הדרך הנכונה למציאת תשובות טובות לשאלות אלו ולכתיבת תוכנית עסקית שתאפשר להציג את המיזם למשקיעים ולגורמים אחרים בצורה מקצועית ורצינית היא לבצע תהליך של סיעור מוחות – פיתוח עסקי בהנחייה מקצועית, לקיים שיחות ובחינה אמיתית של הצרכים והמשמשים השונים ולבנות יחד עם היזם את המוצרים או השירותים הייחודיים למיזם שלו שיתנו לו יתרונות תחרותיים אמיתיים ויאפשרו לו להציג בפני המשקיעים תוכנית עסקית בעלת ייחודיות אמיתית שמאפשרת לו למכור ללקוחותיו שרותים או מוצרים שהמתחרים לא נותנים עבורם פתרון כלל או שהפתרון שהם נותנים לאותן בעיות לא מספק.
לסיכום, ברור הוא שלא מתן פתרונות חדשניים ובניית הייחודיות של המוצרים או השירותים שהמיזם שלך יספק ללקוחותיו וללא בניית תוכנית עסקית אטרקטיבית שמשקיעים או גופים אחרים יוכלו להתחבר אליה, לא ניתן לגייס כסף למיזם ובודאי שלא תהיה אפשרות להצליח ולבנות חברת סטארט אפ מצליחה שגם תרוויח בסופו של דבר כסף.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות © 1999-2017