כיצד להציג את המיזם
כל יזם שואל את עצמו כמעט בכל רגע כיצד אני יכול להציג את המיזם שלי בצורה הכי טובה ? מהי הדרך הנכונה ביותר להציג ? כיצד התוכנית העסקית תוצג בסופו של דבר באופן הטוב ביותר ? איך לגרום לסטארט אפ שלי להיראות אטרקטיבי ומדליק בעיני המשקיעים או בכלל בעיני כל מי שאנחנו רוצים לעניין...ישנן מספר קלישאות שלא תמיד כל כך נכונות אולם יש מספר אמיתות שכדאי שהיזם יכיר וגם ידע כיצד לבצע בעת הצגת המיזם שלו בפני אחרים.
כדי להבין כיצד לערוך את ההצגה עלינו להגדיר מהו המצב בו אנו מציגים ולהכין את המסר ואת השיטה הנכונה להעברתו בכל אחד ממצבים אלו. מה שניתן לומר בכל מקרה שהמסר צריך להיות חד, ברור ענייני וקצר. אם כך מהם המצבים שעליהם עלינו כיזמים להיערך ואילו פרזנטציות אנו צריכים להכין ?
Elevator speech - הדבר הראשון שעלינו להבין הוא שאנו צריכים לדעת להעביר את הלב המיזם שלנו לעומד מולנו במשפט אחד או שניים בפשטות ובבהירות. וזוהי גם הפרזנטציה הראשונה שעליה נדבר: עלינו לשבת עם עצמנו ולבנות את המסר המרכזי שיעביר את מהות המיזם במספר משפטים ולכל היותר במשך 30-60 שניות. מסר זה נקרא Elevator speech ומשמעותו היא שעלינו להיות מסוגים להעביר את תמצית המיזם שלנו בזמן עליית המעלית שהינו קצר מאוד...מסיבה זו בעת הצגת ה – Elevator speech שלנו כנראה לא נציג את עיקרי התוכנית העסקית שלנו אלא מספר משפטים שנבחרו בקפידה, סוגננו ונבדקו על מספר רב של אנשים שאינם מכירים את המיזם ונמצא שהם ברורים, ענייניים ובעיקר אטרקטיביים.
פרזנטציה למשקיע – חשוב שנבין שבמירב המקרים הזמן שניתן לנו מאת המשקיע מוגבל מאוד. יש לנו כשעה ברוטו להיכרות, פרזנטציה, שיחה שאלות ותשובות וסיכום הפגישה. מה שמשתמע מכך הוא שיש לנו 15-20 דקות לכל היותר להציג את המיזם. חשוב שבסיום ההצגה כל הנושאים המרכזיים של התוכנית העסקית והמיזם יקבלו התייחסות ויתנו מענה מראש למירב השאלות שעלולות לצוץ. חשוב גם להבין כי תמיד יעלו נושאים חדשים שלא נדונו או שאלות שלא נשאלו עדיין כיוון שכל אדם חושב מעט שונה, הפריזמה שלו אחרת והמידע מעובד במוחו בהתאם לנסיון, ליכולות ולמשקעים שהעבר הותיר בו. לכן כמעט כל אדם שישמע את המצגת שלכם יעלה במוחו שאלה שעדיין לא נשאלה (ככל שאתם תהיו מוכנים יותר, התוכנית העסקית מקצועית וטובה יותר התשובה שתוכלו לתת תהיה מקצועית, מקיפה ונכונה יותר. במידה ואין לכם תשובה טובה, חוקי לומר שתבדקו ותענו אחר כך).
הצגה מעמיקה בנושאים מקצועיים – ככל שתתקדמו בתהליך ההשקעה ותידרשו במהלך בדיקת הנאותות למפגשים נוספים תידרשו להציג את התחומים המקצועיים באופן מפורט בהרבה ולכן עליכם להכין את עצמכם גם להצגה מפורטת של הנושאים הטכנולוגיים, התוכנית העסקית והפיננסית, הצדדים המשפטיים ושאר הנושאים. לכן חשוב שתכינו את כל הנושאים להצגה שכן הם יידרשו די מהר לאחר תחילת תהליך הבדיקה המעמיקה של המיזם.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות © 1999-2019