כיצד תגייסו Advisory board למיזם שלכם
כשאתם מתחילים תהליך של פיתוח עסקי במטרה לבנות תוכנית עסקית עדיין לא ברור לגמרי את מי כדאי לכם לצרף כצוות ניהולי ואת מי נכון יהיה לצרף בהמשך הדרך כ- Advisory board. אנו יודעים שכדי להגדיל את הסיכויים לגייס כסף בשלבים המוקדמים בשלב ה – seed, יש צורך מעבר לכתיבת תוכנית עסקית, בניית פרזנטציה ופיתוח טכנולוגי ראשוני ליצור צוות אטרקטיבי שיהיה בעל יכולת להצליח ולקדם את המיזם ואת התוכנית העסקית שלו כך שיהיו סיכויים שהמיזם יגיע אל ההצלחה שכולם מצפים לה. חשוב לזכור שרק בזכות הסיכויים הללו המשקיעים יהיו מוכנים להשקיע את ההון הראשוני הזה.
בדרך כלל השלב הנכון להחליט את מי מגייסים ולאיזה תפקיד יהיה באמצע תהליך הפיתוח העסקי עדיין לפני שנכתבה תוכנית עסקית. זה השלב שבו אתם כבר יודעים לאילו כיוונים הולך המיזם, לאן אתם מכוונים את ה – MVP ויש ביכולתכם להגדיר את אנשי המפתח שאתם רוצים לגייס, את מי תגייסו לצוות הניהול ואת מי תגייסו כ – Advisory board.
תפקידו של חבר ב – Advisory board מעבר לכך שאתם משתמשים בשמו ומכניסים אותו ואת קורות חייו לתוכנית העסקית שאתם בונים וכותבים, הינו לכוון אתכם בתחום המקצועי, להציג בפניכם כיוונים ופתרונות שאתם לא מכירים ושהוא מכיר מתוקף נסיונו הרב בתחום הרלוונטי ובמקרים רבים גם לקשר אתכם לעמיתים מקצועיים שלו מעבר לים שהוא הכיר בכנסים שבהם השתתף.
לאחר שבחנתם והגדרתם במהלך כתיבת תוכנית עסקית את תחומי המומחיות הנדרשים מחבר ה – Advisory board אתם ניגשים לחפש את המועמדים לתפקיד. בדרך כלל תמצאו אותם או באקדמיה או בין אלו שפרשו מהשוק העסקי והם בעלי נסיון וקשרים בתחום אם כי חשוב לוודא שקשרים אלו לא התיישנו ושהמועמד עדיין בעניינים.
כדי לאתר את המועמדים באקדמיה עליכם להיכנס לאתרי האינטרנט של האוניברסיטאות בהן מלמדים את המקצוע הרלוונטי שבחרתם ולעבור על קורות החיים, על נסיונם ועל תחומי העניין ותחומי המחקר של אנשי הסגל בפקולטות הרלבנטיות. לאחר שתאתרו את כל המועמדים הרלבנטיים אני מציע לכם להיכנס לעומק ולבחור את שלושת המועמדים שנראים לכם החזקים ביותר בתחום, בעלי הקשרים הטובים ביותר בחו"ל ואת אלו שתחומי המחקר שלהם הינם הקרובים ביותר לתחום הפעילות שהוגדר בתוכנית העסקית.
רצוי להתקדם איתם בתהליך הגיוס רק לאחר שסיימתם לכתוב תוכנית עסקית שכן רובם מעוניינים לראות תוכנית עסקית ולבחון אותה ואתכם דרכה. כך יוכלו להעריך האם אתם רציניים באמת, האם בניתם תוכנית עסקית רצינית ומקצועית ולא רק שרבטתם מספר דפים ובניתם קובץ אקסל מהוה כדי לצאת ידי חובתכם.
קביעת פגישה איתם איננה קשה. לא קרה שביקשתי מאדם כזה לקבוע פגישה והוא סרב. תתכוננו לפגישה כאילו הוא משקיע שכן אתם צריכים למכור לו את המיזם ואת החלום כדי שירצה להצטרף אליכם. תציגו את המצגת שכמובן אמורה להתבסס על התוכנית העסקית שלכם ובמידה וכתבתם תוכנית עסקית טובה, בניתם פרזנטציה מרשימה והצגתם אותה כמו שצריך הוא יצטרף אליכם.
שיהיה בהצלחה.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות © 1999-2017