לאיזה כיוון לקחת את האפליקציה
השבוע פגשתי חברה שגייסה בשלב ה - Seed כ – 200,000 $. החברה פיתחה מכשור רפואי המתבטא באפליקציה בתחום האבחון שניתן להשתמש בה במספר תחומים. התוכנית העסקית שעליה הם חשבו היתה לקחת את האפליקציה לתחום ה – Entertainment ולא לתחום הרפואי. כל זאת כיוון שמספר יועצים שאינם מספיק מקצועיים (יועצי אחיתופל...) הפחידו אותם שבמידה ויפנו את התוכנית העסקית של האפליקציה לכיוון הרפואי, הם יצטרכו לעבור תהליכי אישורים מורכבים של ה – FDA ויש סיכונים רבים ובכלל מי רוצה להסתבך עם ה – FDA ? מסיבה זו הם אפיינו את האפליקציה כאפליקציה בידורית ולא התקדמו כלל בכיוון הרפואי. יתירה מכך, הם השקיעו כמעט את כל הכסף שגייסו במחקר שהלך לכיוונים אלו והיום הם צריכים גיוס נוסף ובמסגרת הזו פנו אלי ומיד שאלתי אותם שאלות קשות לגבי הכיוון שאליו לקחו את המיזם...
מדובר על מיזם שייחודו הינה היכולת לאבחן בעיות רפואיות חמורות מוקדם בהרבה מאשר היכולות הקיימות היום. יתירה מכך, המיזם יכול לפעול באופן מוצלח על ידי המשתמשים ללא רופאים ולא דורש ידע רפואי כל שהוא. מסיבה זו אפשר יהיה לתת לכל אדם שמעוניין בכך לדעת האם הוא מפתח בעייה רפואית חמורה ממש בתחילת ההתפתחות שלה ולטפל בבעייה מוקדם מאוד. יתרונות יחסיים אלו צריכים להיות היתרונות המובילים של התוכנית העסקית למיזם זה ולא כל מיני פעילויות אחרות אשר בהן יש אמנם יתרון תחרותי אבל היתרון התחרותי לא מספיק חזק, הצרכים לא מספיק רציניים ולכן גם סיכויי ההצלחה נמוכים בהרבה. הצעתי להם לקחת את המיזם ואת התוכנית העסקית שלו לכיוונים בהם יש להם באמת יתרונות תחרותיים אמיתיים. בבדיקה עם מומחה לתחום אישורי FDA אשר בחן את המיזם ואת הקשיים שעלולים לעלות תוך כדי התהליך. ישנן רמות שונות של בדיקות שדורשת רשות הבריאות האמריקאית והן נעות מאישורים פשוטים ועד מבדקים מורכבים, מסובכים והמוניים. המערכת בה מדובר קרובה יותר לאישורים הפשוטים ולכן בסבירות גבוהה לא תהיה בעייה גדולה להשלים את תהליכי האישורים של ה – FDA. חשוב גם להבין שגם אם האישור הנדרש היה מורכב יותר תמיד יש אפשרות להתחיל את תהליך השיווק באירופה בה פחות מסובך לקבל אישורים לעומת ה – FDA. ורק אחרי שיהיו הרבה משתמשי ומספר מדינות שיאשרו את המיזם והמוצר, יהיה קל יותר לקבל את האישור האמריקאי מה – FDA. לכן, כאשר בוחנים את התוכנית העסקית הנכונה למיזמים בתחום המכשור הרפואי כדאי לבחון אותה עם ראש פתוח ובעיקר עם מישהו בעל נסיון כדי לקבל באמת את הכיוונים הנכונים שאליהם ניתן ורצוי לכוון את התוכנית העסקית של הסטארט אפ שלכם.
חשוב לזכור כי בכל מיזם כאשר בונים תוכנית עסקית, יש לבחון את כל האפשרויות אליהן כדאי להפנות את התוכנית העסקית ולבחון את הכיוונים הנכונים באופן מקצועי ועל פי תהליכים אלו לכוון את התוכנית העסקית של המיזם.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות © 1999-2015