מדדים להצלחת השקת האפליקציה שלכם
נפגשתי עם יזמים שהשיקו אפליקציה מסוימת במדינה באירופה והרגישו שנחלו כשלון חרוץ כיוון שלא הצליחו להגיע לכמות של מאות אלפי הורדות בחודש הראשון להשקת האפליקציה כפי שהוגר בתוכנית עסקית שנבנתה עבורם. מדובר על מדינה קטנה ועל שירות ייחודי באותה מדינה כך שלפחות על פי דעתם היו צריכות להיות לפחות 50,000 הורדות ובודאי הרבה יותר מאשר 1,500 הורדות שהיו להם. לאחר שהבהרתי להם כי מה שקרה איתם היה מאוד הגיוני וכי אין להם מה לצפות ליותר מזה בחודש אחד בעיקר כשמדובר על תקציב שיווק מוגבל ולא ריאלי היה לבנות תוכנית עסקית אופטימית כזו, הסברתי להם שמה שמעניין אותם יותר הוא לא רק כמות ההורדות אלא ישנם מספר מדדים חשובים בהרבה והתוכנית העסקית שלהם צריכה להתבסס עליהם ולא על כמות ההורדות שהיא רק הנגזרת הראשונה שקובעת את ההמשך.
המספר הראשון שכאן מתייחסים אליו הוא מספר ההורדות. אולם חשוב להבין כי כמות ההורדות ממש לא משקפת את הפוטנציאל העסקי שימומש. ישנן אפליקציות עם כמות הורדות גבוהה מאוד שלא הצליחו לממש את אותן הורדות ולהפוך אותן ללקוחות משלמים או ללקוחות המייצרים עבורכם ערך. לכן חשוב להבין שתהליך השיווק אמור לעשות מספר פעולות שהראשונה שבהן היא באמת להביא את הלקוח הפוטנציאלי להוריד ולהתקין את האפליקציה על גבי ה – Smartphone שלו.
המספר הבא אליו אנו מתייחסים והוא משמעותי הרבה יותר ממספר ההורדות הוא מספר המשתמשים שביצע בעולות באפליקציה. אם זו אפליקציית תוכן אזי יצירת תוכן והשתתפות ואם זו אפליקציית מכירות אז נמדוד את מספר המשתמשים שביצעו רכישה בפועל. כלומר תהליך השיווק נדרש לגרום לכך שהמשתמש שהוריד את האפליקציה יבצע את הפעילות שעבורה היא נועדה ולא רק יוריד אותה.
המספר המשמעותי ביותר אליו אנו מתייחסים הוא מספר המשתמשים הקבועים או באפליקציות מסויימות מהו מספר המשתמשים החוזרים. אחת הבעיות הגדולות בכל אפליקציה היא לגרום למשתמש שכבר השמש פעם אות באפליקציה לחזור ולהשתמש בה באופן קבוע. כמובן שאת ההגדרה מהו משתמש קבוע או מהו משתמש חוזר יש להגדיר בהתאם לאפליקציה ולשירות שהיא מאפשרת למשתמשים בה.
כמובן שיש מדדים נוספים לבחון האם האפליקציה שלכם אכן מתקדמת בכיוונים שהגדרתם בעת שבניתם תוכנית עסקית לסטארט אפ שלכם. הגדרות חשובות מקובלות הינן כמה פעמים משתמש קבוע או חוזר משתמש באפליקציה בכל יום או שבוע או חודש וכמה זמן שימוש בממוצע נמצא המשתמש בעת השימוש באפליקציה. מדד מרכזי שחשוב למדוד באפליקציות העוסקות במכירה הינו מה גובה רכישה ממוצעת.
כפי שראינו יש מספר מדדים חשובים ומרכזיים שיש למדוד כדי לדעת לנהל את העסק שלכם, לדעת לבחון את ביצועי האפליקציה לעומת התכנון ולעומת התוכנית העסקית שלכם ולכן עליכם להגדיר כבר בעת אפיון האפליקציה את היכולת למדוד את כל הפרמטרים הללו ופרמטרים רבים נוספים כבר בעת האפיון עוד לפני שהתחלתם לפתח את האפליקציה.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות © 1999-2017