My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> צירוף סלבס למיזם
צירוף סלבס למיזם
 
כל יזם מעוניין לשווק את המיזם שלו הכי טוב והכי יעיל ואפקטיבי. בבניית התוכנית העסקית כמובן שבונים גם אסטרטגיה ותוכנית שיווקית בה מנסים לבנות באופן המקצועי ביותר את האסטרטגיה השיווקית ולאחר מכן לבנות גם את תוכנית השיווק הראשונית בהתאם לאסטרטגיה שהוגדרה. תהליך תכנוני זה הינו בהגדרה הראשונית של השיווק שאנו מתכננים למיזם. חשוב להבין שבפועל, כאשר אנו מגיעים לשלב בו יש להתחיל את השיווק, אנו ניגש לחברת שיווק מקומית (במדינה שבה אנו רוצים להתחיל את הפעילות) נציג להם את התוכנית העסקית שלנו ונבקש מהם לבנות עבורנו אסטרטגיה שיווקית ותוכנית שיווק שישקפו את מה שהגדרנו בתוכנית העסקית, על פ התקציבים שיש באפשרותנו להוציא עבור התהליך השיווקי ובהתאמות הנדרשות למדינה ולמיקום הרלוונטי וכמובן שגם לצרכי השוק ודרישותיו באותה טריטוריה.
 
אחד מהנושאים שבדרך כלל עולים במהלך בניית התוכנית העסקית הינו צירוף אישיות מוכרת המוגדרת כסלבריטאי לצוות המיזם על מנת שנוכל להיעזר באותו סלב לצרכי שיווק המיזם. רק כדי לסבר את האוזן, סלב ממוצע בישראל מחזיק עשרות אלפי עוקבים באינסטגרם, יש עליו כתבות בעיתונים רבים ובערוצי אינטרנט מוכרים יותר ומוכרים פחות והוא מרואיין חדשות לבקרים בערוצי התקשורת השונים. מסיבה זו יש חשיבות לא קטנה לצירופו של סלב לצוות המיזם ולסיוע שלו בקידום התוכנית העסקית כחלק מהמהלך השיווקי בעיקר בתחילת הדרך אולם גם בשלבים מתקדמים יותר.
 
אם כך, מה השיקולים שחשוב לבחון ולהביא בחשבון בעת חיפוש הדמות המתאימה מבין כל הסלבס המסתובבים בארץ ? אנו נמנה את השיקולים השונים שלא על פי מידת החשיבות שלהם שכן היא משתנה ממקרה למקרה בהתאם לסוג המיזם ולסלבס שאותם בוחנים.
 
שיקול אחד הינו בחינת שווי הסלב, כלומר מה מידת ההערצה אליו מצד הצעירים, האם כמות האיזכורים שלו בתקשורת משמעותי או זניחה, האם יש לו אמצעי תקשורת נוספים שמקדמים אותו, כמה עוקבים חיש לו באינסטגרם וכו...
 
שיקול נוסף, חשוב לא פחות הינו רמת שיתוף הפעולה של אותו סלב, האם הוא מוכן לתקשר בצורה נוחה ולשתף פעולה עם התהליך והתפקיד המיועד לו או שהוא משחק משחק של פרימדונה בלתי מושגת או יהירה כך שהתקשורת איתו לא נעימה ובעיקר לא נוחה.
 
חשוב לזכור שככל שהמיזם והתוכנית העסקית מצויים בשלבים מוקדמים יותר, כך היכולת של היזמים לשכנע סלב ידוע נמוכה יותר ולכן שלבי המיזם מהווים גם הם פרמטר שיכוון את חיפוש הסלב המתאים לשלב מוקדם או מאוחר. דוגמא קיצונית לכך הינו נסיון להגיע לבר רפאלי שהיא מגה סלב בישראל ולא תצטרף למיזם בשלבי ההתחלה ובוודאי לא למיזם שלא יכול לשלם לה שכר ברמות אליהם היא מורגלת.
 
שיקול מרכזי נוסף הוא הקשר של הסלב לתחום המיזם. לדוגמא, שילוב של דוגמנית במיזם מתחום האופנה יכול לתרום הרבה יותר מאשר שילוב שלה בתחום הפיננסים. דוגמא נוספת הינה שילוב של מנחה מתוכנית טלוויזיה כמו מאסטר שף במיזם מתחום המזון או המסעדנות. כאשר מצרפים למיזם סלב מהתחום, נוצרים תנאים לכך שגם הסלב במקביל למיזם יוכל להפיק תועלת בתחומו מעבר לשיתופו בצוות או בין בעלי המניות. לכן, כשנגשים לסלב אחרי שביצעתם את הסינון והבחירה הרלוונטית, יש חשיבות רבה שהוא יבין לצד התועלת שלכם ולצד התוכנית העסקית של המיזם כיצד הוא יוכל למנף את עצמו באמצעות המיזם ולא רק להיפך.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים