קצב גידול משתמשים באפליקציה
ישנן מספר דילמות העומדות בפני יזמים המשיקים אפליקציה. בחלק גדול מהמקרים אנו יודעים לומר כי הבעיה המרכזית הראשונית היא להצליח לגרום למספר גדול ככל האפשר של משתמשים להוריד את האפליקציה ל – Smartphone שלהם. כמו כן ניתן לדעת כי הבעיה המרכזית השנייה היא לגרום לאחוז גבוה מבין אלו שהורידו את האפליקציה להשתמש בה באופן תדיר ולא לשכוח ממנה אחרי ההורדה ואחר כך באחד מסבבי הניקוי של הטלפון למחוק אותה יחד עם שאר האפליקציות שאינן בשימוש. נושאים אלו עולים לדיון בדרך כלל בעת בניית תוכנית עסקית בתחילת תהליך הפיתוח אולם הם לא יורדים מסדר היום גם אחרי כתיבת התוכנית העסקית וממשיכים להוות אתגרים מרכזיים גם בעת השקת האפליקציה וגם אחר כך.
בניית תוכנית עסקית נכונה יכולה לסייע למיזם לגרום למשתמשים רבים להוריד את האפליקציה. תהליך שיווקי חכם ויעיל יוכל לסייע בכך. בניית התהליך השיווקי מבוצעת כפי שעושים בדרך כלל בשלב הפיתוח העסקי בעת הכנת התוכנית העסקית תהליך שיווקי נכון יכול לגרום לכמות הורדות גבוהה. אחר כך יש צורך ליצור מממשק משתמש מוצלח וממשק חוויתי טוב כדי שהמשתמשים ימשיכו להשתמש באפליקציה ולא יפסיקו את השימוש בה וימחקו אותה.
בעת הכנת התוכנית העסקית חשוב מאוד לבנות גם תהליך ויראלי שיגרום לכמה שיותר משתמשים לגרום לחברים להוריד את האפליקציה ולהשתמש בה. המערכת הויראלית חייבת להיות חלק בלתי נפרד מהאפליקציה ובעת הכנת התוכנית העסקית יש לבנות את מערכת התמריצים שתגרום למשתמשים לשתף את האפליקציה ולגרום לאחרים להוריד אותה. תוכנית עסקית טובה תסייע לבנות תהליך ויראלי נכון וטוב. באמצעות התכנון הנכון אנו יכולים ליצור כמות הורדות גדלה והולכת שתאפשר לנו להגדיל את ההכנסות וליצור לחברה ערך גבוה יותר.
חשוב לנסות לארגן את כמות המשתמשים הראשונה כבר בשלב ההכנות לפיילוט. לבנות מאגר משתמשים ובמקביל מאגר של ספקים במקרה שיש צורך בכאלו וכך בעת ההשקה של הפיילוט יהיו מספיק משתמשים ומספיק ספקים כך שהדילמה הראשונית של איך להתחיל יכולה להיפתר. גם את המהלך הזה חשוב לבנות ולתכנן בעת בניית התוכנית העסקית לאפליקציה שלכם.
לאחר גמר הפיילוט, מתחילים לבצע את תוכנית השיווק שתוכננה בעת בניית התוכנית העסקית. תהליכי שיווק נכונים יכולים לגרום לכמות גבוהה של הורדות שתאפשר לאפליקציה לגדול. תהליכי שיווק של אפליקציה בדרך כלל יתבססו על שיווק אינטרנטי. הנדבכים המרכזיים של השיווק האינטרנטי הינם פרסום בפייסבוק ופעילות חברתית בפייסבוק. חשוב שהפעילות בפייסבוק על כל גווניה תהיה מסונכרנת ושהפרסום והפעילות החברתית יתמכו זה את זה. נדבך מכרזי נוסף מתבסס על קידום אורגני ב - Google ופרסום ב – AdWords.
במקביל לפעילויות אלו נדבך השיווק הויראלי הינו נדבך מרכזי וחשוב שמאפשר לנו להיעזר במשתמשים עצמם כדי להגדיל את מספרם.
את כל הפעילויות הללו יש לתכנן בעת בניית התוכנית העסקית וכך ליצור תהליכים שיווקיים נכונים, טובים ומאוזנים.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות © 1999-2014