My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> שיווק אינטואיטיבי האם אפשרי
שיווק אינטואיטיבי - האם אפשרי ?
 
יזמים רבים מאמינים במיזם שלהם באופן מוחלט וכך אכן אמור להיות מתוקף היותם יזמים. האמונה שלהם כל כך חזקה בהצלחת המיזם עד שהם חושבים שכל מי שישמע עליו יתלהב בדיוק כמותם וכאשר זה לא כך, הם מופתעים מאוד או מאוכזבים. מסיבה זו הם גם לא חושבים לעיתים כי לא צריך לבנות תוכנית עסקית למיזם שלהם שכן כל משקיע שישמע אותם ויבין על מה מדובר ועל הפוטנציאל העצום של המיזם שלבם יסתפק בכך ולא יצטרך לעבור על תוכנית עסקית לפני שיחליט להשקיע והם שואלים את עצמם אם כך לשם מה עלינו לבנות תוכנית עסקית ואף נותנים לעצמם את התשובה שבאמת לא צריך.
 

עד שהם מתפכחים ומבינים שהם טועים וללא תוכנית עסקית יתקשו לקדם באופן רציני את המיזם שלהם עובר הרבה זמן והם אף מפסידים מספר משקיעים שלא מתייחסים אליהם ברצינות כיוון שללא תוכנית עסקית אף משקיע לא ישקול אפילו את ההשקעה במיזם כל שהוא.
 

גם לאחר שהם מתפכחים ומבינים שעליהם לבנות תוכני עסקית כיוון שהם לא מצליחים לגייס את הכסף שהם רוצים הם עדיין חושבים שכיוון שהמיזם שלהם כל כך מוצלח וכל כך מפתה, הם לא יצטרכו להשקיע סכומים גבוהים בתהליך השיווק וכל אחד שיראה את האפליקציה או ישמע על השירות שהמיזם מספר מיד יוריד את האפליקציה או שיירשם לאתר האינטרנט ויתחיל מיידית את השימוש בשירות. יתירה מכך הם אף מאמינים באמונה מלאה שכמעט כל אחד ירצה להפיץ את השירות ויעביר אותו לחברים שלו כך שהשירות או האפליקציה תתפשט כאש בשדה קוצים ללא צורך בדלק שיזין את הבעירה הזו...
 

יזם שלא יתפכח מהאמונה הזו ולא יבין במהרה שהמיזם שלו טוב ככל שיהיה נדרש להציג את אותם ההישגים שכל מיזם נדרש להם יכשיל את סיכוייו להתקדם וימיט על עצמו כשלון. כל מיזם נדרש לבנות לעצמו תוכנית עסקית מקצועית וטובה המתבססת על יכולות המיזם, מצב השוק והכיוונים שאליהם הוא מתקדם, מצב המתחרים והמוצרים או השירותים שלהם ועוד גורמים רבים נוספים. על כל יזם לבנות מיזם שלו מודלים עסקיים יציבים וטובים שיוכלו באמת ליצור הכנסות ורווחים. כל יזם נדרש לבנות לעצמו תוכנית פיננסית טובה ורצינית כחלק מבניית תוכנית עסקית למיזם שלו. חשוב מאוד שהתוכנית ה-פיננסית תביע באופן מספרי את כל התהליכים העסקיים והשיווקיים שנבנו בתוכנית העסקית וכמובן שתאפשר להבין את כל הפרמטרים הפיננסיים שכל משקיע רוצה לראות לפני שהוא משקיע את כספו במיזם כל שהוא.
 

חשיבות מיוחדת יש לתת לפרק השיווק בתוכנית העסקית. בפרק זה יש להביא בחשבון את כל התהליכים השיווקיים שעל המיזם לבצע כדי להביא לידי ביטוי את החוזקות שלו ואת היכולת שלו להתפשט במהירות. יש צורך לבנות גם מערכת שיווק ויראלי שתתגמל את אלו שאכן מביאים לקוחות או משתמשים חדשים להשתמש בה. רק באופן כזה ובבניית תוכנית עסקית טובה המביאה בחשבון את כל התהליכים הללו ניתן באמת להתקדם עם חברת סטארט אפ, לגייס את ההון הנדרש ולהתקדם לכיוון ההצלחה.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

 
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©   1999-2019
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים