שיווק אינטרנטי לא שיגרתי - Growth Hacking
שיווק הוא תורה, שיווק טוב הוא אומנות. כדי להשיג תוצאות סבירות צריך שיווק טוב כדי להצליח להשיג תוצאות מעולות צריך שיווק חכם. ישנן תורות ושיטות שיווק רבות מאוד וכל עסק מאמץ לעצמו את שיטות השיווק ואת אמצעי השיווק המתאימים לו ונכונים עבורו. יש מין חשיבה האומרת שככל שנוציא יותר כסף על שיווק כך נשיג תוצאות טובות ותר. אמירה זו נכונה רק בחלקה וכמובן שברוב המקרים של העסק הקטן והבינוני אין לו את הסכומים הגדולים הללו כך שהיא לא רלבנטית במירב המקרים. אם כך אנו צריכים לשאול את עצמנו בכל רגע את השאלה כיצד נכון לשווק את העסק שלנו, את השירותים שלנו ? מה עלינו לעשות כדי שגרף המכירות יעלה בצורה משמעותית ?
הגישה הקלאסית השיווקית אומרת כי עלינו ליצור לידים מרובים או יותר נכון להפגיש את הלקוחות הפוטנציאליים עם הזדמנויות הרכישה. הבעיה המרכזית עם גישה זו שהיא מצריכה הרבה כסף ויש קושי בהגעה מדויקת לקהל המטרה הרלבנטי כך שעלות התועלת של הסכומים המושקעים במקרים רבים אינה גבוהה ולא מצדיקה את הכסף שהושקע בה. יתירה מכך כיוון שלעסק הקטן אין מספיק כסף לתהליך השיווק הוא לא ישיג את המטרה ברוב המקרים כי הסכומים המושקעים לא ייצרו את החשיפה המשמעותית הנדרשת ליעילות הקמפיין.
יש חשיבות לתהליכי השיווק המסורתיים ואל לנו לזנוח אותם אבל לצידם אנחנו נדרשים ליצור את הגורם הייחודי שיאפשר לנו לייצר קצב גידול גבוה יותר, משהו ייחודי שיאפשר ליותר לקוחות להיחשף אלינו, אותו אלמנט שקשה למצוא אותו אבל הוא אפשרי שיאפשר לנו למנף את השיווק שאנו עושים למקומות טובים יותר. לצורך ההבנה מהו אותו גורם או מהו האלמנט שיאפשר לנו לצמוח מהר יותר וגבוה יותר אנחנו לא צריכים להיות אלופי העולם בשיווק. אנחנו צריכים לחשוב, לחפש, לקרוא וללמוד ואחר כך לנסות שוב ושוב עד שנמצא את הגורם שמשפיע בפועל על הלקוחות שלנו.
לפני כ – 7 שנים פיתח יזם בשם Sean Ellis, שיטת שיווק שכבר היתה בשוק אולם לא ממש ידעו ליצור אותה באופן מאורגן ולא ידעו לדבר עליה ולהציג אותה. שיטה זו קרויה Growth hacking. זוהי דרך בה אנו מנסים להבין מהו אותו אלמנט או מהם הגורמים שיעשו את השינוי בקצב הגידול. אנו מתייחסים בתהליך זה לא רק ללקוחות אלא גם למוצר ומשלבים בו אלמנטים נוספים או שמשנים אותו כדי ליצור את השינוי. חברות אינטרנט רבות השתמשו בשיטות כאלו והקפיצה המשמעותית בגידול כמות המשתמשים שלהן הגיעה לאחר תחילת השימוש בשיטות אלו.
ישנם אנשי שיווק המתמחים בשיטות אלו והכישורים הנדרשים מהם שונים מאלו הנדרשים ממומחי השיווק המסורתיים אולם חשוב להבין כי כל אחד יכול ליצור לעצמו את ה – Growth Hacking של העסק שלו. כל אחד יכול לקרוא מעט מאמרים על הדרך הזו, מהי, כיצד יוצרים את התהליך וליצור לעצמו את השינוי. חשוב גם להבין כי שיטה זו מקובלת בתחום האינטרנט אולם היא מתאימה בהחלט גם לעסקים שאינם אינטרנטיים דווקא. אם מאמצים את העקרונות של השיטה ומשמשים בהם בהתאמה הנכונה, ניתן ליצור את השינוי גם בעסקים קטנים אחרים ולא רק אינטרנטיים.
חשוב שכל אחד יבין ששיווק איננו קופסא שחורה ושאתה בתור היזם, בעל העסק או העצמאי הבודד יכול וצריך לקחת אחריות גם על תחום השיווק ולהוביל אותו עם חשיבה, יצירתיות והבנה שמי שיקדם את העסק שלו באופנים אלו עשוי לראות תוצאות טובות יותר במהרה.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות © 1999-2018