שיווק מותאם לשוק וללקוחות שלכם
יזמים ואנשי עסקים רבים חושבים ששיווק הינו תהליך סיסטמתי שנבנה בהתאם לטמפלט כללי והוא כולל בעיקר פרסום בכל מיני מדיות חלקן אינטרנטיות וחלקן מחוץ לאינטרנט. העניין הוא שכשאתם בונים תוכנית עסקית ותוכנית שיווק אתם צריכים להביא בחשבון שלתוכנית הזו יש תפקיד, היא אמורה להביא אליכם לקוחות או משתמשים או שהיא אמורה לגרום לאנשים רבים ככל האפשר להגיע אליכם ואל המוצר שלכם ובלבד שהם רלבנטיים למוצר או לשרות. כדי להצליח לגרום לתוצאות אלו להתרחש, התוכנית צריכה להתאים גם ללקוחות שלכם, גם לתוכנית העסקית שלכם וגם למוצר וכמובן שהיא צריכה להתאים לתקציבים שיש באפשרותכם להפנות לצורך הוצאת תוכנית השיווק לפועל בהצלחה.
מהם הגורמים שבהם רצוי להתחשב בעת הכנתה של תוכנית עסקית ותוכנית שיווק המהווה חלק מאותה תוכנית עסקית ?
הגורם הראשון והמרכזי הינם הלקוחות. יש חשיבות להכיר היטב את הלקוחות, להבין מה יגרום להם לקבל החלטה לקנות דווקא מכם ולא מהמתחרים שלכם. חשוב מאוד להבין היכן ניתן למצוא את הלקוחות הפוטנציאליים ומה המקומות שבהם הם נמצאים Online and Offline ולהבין מה יגרום להם להגיע אליכם ולבצע את הפעולה שאותה אתם רוצים שיבצעו. יש חשיבות קריטית להגדרה הנכונה של הפעולה המובילה את הלקוח הפוטנציאלי לשלב הבא. האם נכון לגרום לו להרשם, להגיע לדף נחיתה ולבקש ממנו להיכנס לאן שהוא, להביא אותו לדף נחיתה שבו הוא קונה את המוצר...כשאתם מגדירים את התהליך השיווקי חשוב מאוד לא רק להגדיר היטב את הפעולה שאתם רוצים שיבצע אלא גם את הפנייה הנכונה אליו שכן אם לא תפנו נכון לא תצליחו לגרום ללקוח לבצע את הפעולה שרציתם שיבצע.
בעת בניית התוכנית השיווקית חשוב להבין היטב את התוכנית העסקית וליצור לכל אחד מפלחי השוק את התהליך השיווקי הנכון והמתאים ביותר עבורו. ההתחשבות איננה רק בין פלחי השוק השונים אלא גם בין סוגי לקוחות שונים באותו פלח שוק. לדוגמא, יתכן שגברים ונשים המצויים באותו פלח שוק יצריכו פניה שונה ומהלך שיווקי שונה...
חשוב מאוד להבין את התמונה הכוללת ולהכיר היטב את המתחרים ואת דרכי השיווק והמכירה שלהם שכן יתכן שתבנו תוכנית שיווק טובה ונכונה אולם היא לא מסוגלת להתמודד עם מהלכי השיווק של המתחרים ולכן יהיה עליכם ליצור תוכנית שיווק שתדע להתמודד לא רק עם המוצרים המתחרים והמענה הניתן לצורך על ידי המוצר שלכם אלא גם עם השיווק של אותם מתחרים.
כיום, יש מספר גורמים נוספים שחשוב להבין אותם מעבר לכל מה שכבר כתבנו בעת כתיבת תוכנית עסקית ובניית תוכנית שיווק. הלקוחות בתקופה זו מתוחכמים ויודעים הרבה יותר מאשר פעם. הם מחפשים היטב, יודעים למצוא את המתחרים ולבצע השוואות ולכן אנחנו צריכים ליצור את תוכנית השיווק בהתאם לכך. חשוב גם לזכור כי הלקוח העכשווי מתחשב מאוד במראה ובעטיפה ויש להם השפעה גדולה מאוד על החלטת הקנייה שלו. הלקוח מחפש מגניבות וקוליות, הוא רוצה להרגיש שהמוצר נמנה עם הטרנד החדש, הוא רוצה להרגיש חדשנות ושייכות לקבוצה מיוחדת ואת כל הערכים והצרכים הללו אנחנו צריכים להכניס לתוך המוצר ולתהליכי השיווק שלו.
כפי שאנו רואים בעת כתיבת תוכנית עסקית ובניית תוכנית שיווק עלינו להתחשב בגורמים רבים מתייחסים באופן ישיר ללקוחות שלכם, למוצר שלכם וכמובן לשוק ולמתחרים הפועלים בו וליצור את המהלכים השיווקיים הנכונים ביותר במיוחד עבורכם שכן הם יהיו אלו שבסופו של דבר יביאו אליכם את הלקוחות ויגרמו להם לרכוש את המוצרים שלכם.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות © 1999-2018