My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית ואבני דרך
תוכנית עסקית ואבני דרך לאפליקציה
 
תוכנית עסקית לאפליקציה אמורה להכיל בתוכה את כל התהליכים שהסטארט אפ שלכם יעבור במהלך התקופה בה עוסקת התוכנית. בדרך כלל אבן הדרך המהותית הראשונה בתוכנית עסקית בעת פיתוח אפליקציה הינה גמר פיתוח המערכת ותחילת פיילוט. ישנו משך זמן הגיוני שאנו מכירים מפיתוח אפליקציות רבות שתהליך הפיתוח הראשוני אמור לארוך. ישנן דעות שונות ותהליכים שיש לעבור כדי שהאפליקציה תהיה מוכנה ותהיה אפשרות להתחיל איתה את הפיילוט הראשוני. כיוון שהיום ה – Time to market התקצר מאוד ואין לנו את משכי הזמן שהיו בעבר כדי להתחיל את התהליכים העסקיים ואת השקת המערכת אנו נדרשים לסיים את הפיתוח הראשוני ולצאת לשוק עם אפליקציה פעילה בתוך תקופה של עד שישה חודשים. כל תוכנית עסקית צריכה לכלול זמן פיתוח ראשוני של לא יותר מ 6 – 7 חודשים.
 
לעיתים, תוך כדי או אפילו לפני בניית תוכנית עסקית אנו מבקשים מחברות פיתוח אפליקציות הצעת מחיר לפיתוח האפליקציה שלנו. חשוב שנבין כי נכון ללכת לקבל הצעת מחיר לבניית האפליקציה אחרי שעברנו את השלב של בניית המודלים העסקיים ואחרי שכתבנו אפיון ראשוני לאפליקציה שיהיה מפורט ככל שניתן.
 
לכן, אבן בדרך הראשונה הינה גמר בניית אפליקציה המוכנה להשקה לפיילוט. חשוב לזכור שבמקרים רבים (בדרך כלל) האפליקציה שתושק בתחילת הפיילוט לא תהיה מושלמת ולא תכלול את כל הרכיבים שאמורים להיות ולתפקד באפליקציה הגמורה. אולם חשוב להבין שכל מה שיושק, חייב לתפקד היטב, להיראות טוב וה – UI/UX נדרש להיות מצויין כבר בשלב זה שכן עם האפליקציה לא תתפקד היטב הפיילוט עלול לא להצליח ואחריו גם המיזם כולו.
 
אבן הדרך הבאה שבדרך כלל אנו מוצאים גם בתוכנית העסקית של האפליקציה וכמובן שגם במציאות הינה גמר הפיילוט. הפיילוט אמור לארוך 3-6 חודשים. לעיתים מחלקים אותו לשניים או לשלושה שלבים. מה שחשוב מאוד הינו תהליך הלימוד לאורך הפיילוט, הסקת המסקנות וכמובן השיפור המיידי של האפליקציה. בהתאם לתוצאות הפיילוט אנו גם מעדכנים את התוכנית העסקית.
 
אבן הדרך הבאה שאנו רואים גם בתוכנית העסקית וגם במציאות הינה אחת מהשתיים: או שאנו מגדירים את הגידול בטריטוריה בה התחלנו את הפיילוט ומגדירים את אבן הדרך על פי כמות הורדות ומשתמשים או שאנו מחליטים בעת בניית התוכנית העסקית ובסיום הפיילוט גם במציאות שזה הזמן המתאים להשיק את האפליקציה בטריטוריה המרכזית הראשונה בה אנו מעוניינים לפעול אם האפליקציה היא טריטוריאלית או לפלח השוק המרכזי שבו אנו מעוניינים להתרחב באפליקציה שבה הטריטוריה איננה פקטור מרכזי. אבן דרך זו בדרך כלל מגדירה משך של כחצי שנה כדי להתחיל את הצעד הבא. חשוב לזכור כי בכל טריטוריה או פלח שוק שאנו משיקים את האפליקציה, בעת המעבר לאבן דרך הבאה אנו ממשיכים את המאמץ להרחבת הפעילות בכל פלחי השוק והטריטוריות שכבר קיימות כך שבפועל כל אבן דרך נוספת שאנו מקדמים מרחיבה את הפעילות לא רק באותו פלח שוק או טריטוריה אלא אנו מרחיבים את פעילות האפליקציה גם בפלחי השוק הקודמים.
 
סקרנו את שלושת אבני הדרך הראשונות של אפליקציה שאנו רוצים להגדיר בכל תוכנית עסקית לכל אפליקציה:
 
פיתוח האפליקציה וגמר הפיתוח: כ – 6 חודשים.
ביצוע פיילוט: 3-6 חודשים.
השקת האפליקציה באופן מסחרי שלב שאורכו כ – 6 חודשים אולם הוא נמשך כמובן גם אחר כך.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים