תוכנית עסקית לאתר מכירות
אתרי מכירות נחלקים למספר סוגים. ישנם אתרי מכירות כלליים המוכרים מוצרים רבים, ישנם אתרים המוכרים מוצר אחד בלבד וישנם כמובן אתרים המוכרים קו מוצרים בתחום שלם כמו למשל קו של מוצרי חשמל, מוצרי מזון, מוצרים ילדים וכו...ישנם אתרים המבצעים את המכירה בעצמם, ישנם כאלו המפנים לאתרי הספקים המבצעים בעצמם את המכירה, ישנם אתרים המבצעים השוואת מחירים בין ספקים שונים וישנם אתרים המאפשרים לספקים שונים לקבל מעין אתר בתוך אתר המכירות ולבצע את המכירה בעצמם אולם כחלק מהאתר הכללי.
כאשר אנו מעוניינים להקים אתר מכירות חשוב מאוד שנתחיל את התהליך בבניית תוכנית עסקית שכן ללא בניית התוכנית העסקית אנו עלולים למצוא את עצמינו בונים את ר מכירות שבסופו של דבר לא ישיג את מטרתו ולא יצליח למכור את המוצרים שלנו בכמות ובמהירות בה אנו מעוניינים.
ישנן מספר שאלות מרכזיות הייחודיות לבניית אתר מכירות שעלינו לשאול את עצמינו בתחילת תהליך בניית התוכנית העסקית הרבה לפני שאנחנו מתחילים בבניית האתר.שאלות אלו עשויות להוביל אותנו לסוג האתר שנקיפם אם נקים ולתחילת בניית תהליכי השיווק והמכירות שאנו מעוניינים ליצור.
שאלה חשובה היא האם יש לנו מוצר אחד או שניים או שני מוצרים או קו מוצרים שלם המאפשר לנו ליצור סביבה מלאה של מכירות מהתחום בו אנו עוסקים. במידה והתשובה היא שאנו מוכרים מוצר אחד או שניים ובמיוחד כשמדובר במוצרי צריכה או במוצרי אומנות ותכשיטים אין הצדקה להקים אתר מכירות מיוחד למוצר שלנו. ניתן לנסות למכור אותו באמצעות כניסה לאתרי מכירות בהם אפשר להוסיף את המוצר שלנו לקווי מוצרים דומים הנמכרים בו ואזי יש סיכויים שהוא יצליח להמכר. כמובן שישנן דרכים נוספות למכור את המוצר כמו שיתופי פעולה עם משווקים אחרים מהתחום שיקנו את המוצר מאיתנו וימכרו אותו באתר שלהם ודרכים אחרות. שאלה חשובה נוספת היא מהו התמחור בו אנו מתכננים לנקוט. האם המוצרים שלנו זולים, ברמת מחיר בינונית או יקרים מאוד. לתשובה הניתנת לשאלה זו משמעות חשובה בבניית התוכנית העסקית והתוכנית השיווקית הנכונה לאתר.
בעת הכנת תוכנית עסקית לאתר שלנו, עלינו לבחון מספר תהליכים שאינם קשורים למוצר אלא ללוגיסטיקה שסביבו. על התוכנית העסקית להביא בחשבון את כלל הפעילויות הנדרשות כדי להצליח להוציא לפועל את המכירה. חשוב מאוד לבחון את תהליך אספקת המוצר ללקוח. יש הבדל מהותי בתהליכים, בעלויות ובתוכנית העסקית של המוצרים אם מדובר במשלוח מקוני, ארצי או בינלאומי. יש משמעויות חשובות מאוד הקשורות לשיטת המשלוח במידה שמדובר במוצר שביר או במוצר הרגיש לחום או לקור או לכל תנאי סביבה אחרים. מוצרי מזון מחייבים שיטות משלוח שונות ואסורים במשלוח בין מדינות. יש חשיבות רבה להבין את כלל הפרמטרים הקשורים למשלוח, לתשלום, לביטוחים הרלוונטיים ופרמטרים אחרים ולבנות אותם נכון במהלך הכנת התוכנית העסקית.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות © 1999-2014