My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית לחברה קיימת
האם חברה קיימת צריכה תוכנית עסקית ?
 
תוכנית עסקית איננה כלי שצריך אותו רק לצרכי השקעה וגיוס הון. גם חברה קיימת צריכה תוכנית עסקית שבאמצעותה היא יכולה לנווט את עצמה ולדאוג להמשך הפעילות העסקית המכירות ההכנסה והרווחים. לעיתים קרובות אני פוגש חברות שחושבות שמה שהן עושות מספק אותם והן לא צריכות לבנות לעצמן תוכנית עסקית שתוביל אותם לכיוונים עתידיים, חדשים או אפילו כאלו שממשיכים את הפעילות שהם עושים ברגע זה...כשאני פוגש מנכ"ל שאומר לי שהוא לא צריך תוכנית עסקית או תוכנית שיווקית אלא הוא יודע מה לעשות וכיצד לעשות ושאף אחד לא יגיד לו מה עשות ברור לי שיש סיכויים גבוהים לכך שמנכ"ל זה מוביל את החברה שהוא מנהל למקומות לא טובים והוא כמובן עלול להפסיד את תפקידו ברגע שהחברה תציג תוצאות לא מספקות.
 
לשם מה צריכה חברה או עסק קיים תוכנית עסקית ? אם נסתכל על פעילות החברה נוכל לומר כי הדבר הראשוני, הבסיסי והכי מובן שעל החברה לעשות הוא לשמור על הלקוחות שלה, לדאוג שהלקוחות הקיימים ימשיכו להיות הלקוחות ושימשיכו לרכוש את המוצרים את השירותים שהחברה מספקת להם. את תהליך שימור הלקוחות רצוי מאוד לתכנן ולבצע באופן נכון ומקצועי וכמובן שתהליך זה גם עולה כסף ולכן רצוי שהחברה תדע מה היא עושה כדי לשמר את לקוחותיה, כמה כסף יעלה התהליך, ומה יהיו מקורות ההון שישמש לצורך התהליך.
 
הנושא השני שעל חברה קיימת לדאוג לו לתכנן אותו כיאות ולבנות לו תוכנית עסקית הינו הגדלת מחזור המכירות ועלייה ברווחיות. חשוב להבין כי חברה שלא מצליחה להגדיל את מכירותיה בפועל לא נשארת במקום שהיתה אלא כאילו היא נסוגה לאחור כיוון שהמתחרים מתקדמים ולכן הם ישאירו אותה אחריהם. הגדלת המכירות יכולה להתבצע בשתי דרכים מרכזיות: האחת הינה העמקת המכירה ללקוחות הקיימים והשנייה הינה איתור לקוחות חדשים ומכירה לאותם לקוחות. שני תהליכים אלו דורשים תכנון עסקי ותקצוב וכמובן שבניית תוכנית עסקית מאפשרת לתכנן ולבצע גם תהליכים אלו בצורה מקצועית ויעילה ומגדילים את סיכויי הצלחת המהלך.
 
הנושא השלישי שעבורו רצוי לבנות תוכנית עסקית לחברה קיימת הינו פיתוח מוצרים עתידיים. כיוון שהשוק מתקדם במהירות, מוצרים חדשים נכנסים לשוק וטכנולוגיות חדשניות נכנסות וגורמות למוצרים קיימים להיות מיושנים, פחות יעילים ולפעמים אף יקרים יותר. מסיבה זו רצוי מאוד שכל חברה תפתח לעצמה מוצרים חדשים כדי שתוכל להתמודד בשוק המשתנה והמהיר של היום. כדי לפתח וליצור את המוצרים החדשים יש צורך בתהליך מחקר ופיתוח ואחר כך בתהליך ייצור ושיווק. כל התהליכים הללו דורשים תכנון, תקצוב וביצוע ולכן רצוי מאוד לבנות לתהליך זה תוכנית עסקית שתאפשר לבצע זאת באופן טוב ומקצועי.
 
לסיכום, תוכנית עסקית נדרשת גם למיזם חדש וגם לחברה קיימת בעיקר מהסיבות הבאות:
 
  1. בניית תהליכי שימור לקוחות קיימים.
  2. הגדלת המכירות ורווחים.
  3. פיתוח מוצרים חדשים ושיווקם ללקוחות קיימים וחדשים.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015


 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים