My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Be involved but do not interfere
תהיו מעורבים אבל אל תתערבו
 
ניהול חברה או סטארט אפ בכל שלב שהוא מחייב עבודה עם אנשי צוות נוספים מתחומים שונים. לכל אחד תפקיד שונה ולכל אחד בדרך כלל יש גם מומחיות אחרת. אנחנו מביאים איש שיווק כיוון שזה מה שהוא יודע לעשות, לשווק. אנחנו שוכרים אסטרטג כיוון שהוא יודע לבנות תוכנית עסקית, מודלים עסקיים ותהליך אסטרטגי, אנחנו שוכרים את שירותי עורך הפטנטים כיוון שהוא יודע לערוך פטנטים. כשאנו מביאים כל אחד מאנשי המקצוע הללו אנחנו מעריכים את עבודתם ומחשיבים אותם כמומחים בתחומם. אם נאמר להם כיצד לבצע את עבודתם הרי שבדרך כלל במקום לעזור להם, נפריע. כלומר חשוב שניתן לכל אחד מהם לבטא את המומחיות שלו ובאמצעותה לבצע עבורנו את העבודה שבגינה הוא נשכר על ידינו. הבעיה היא שחלק לא קטן מאיתנו מרגישים שלא במודע (או שלעיתים מתיימרים באופן מודע לחלוטין) שאנחנו יודעים הכל ומבינים הכל ומתחילים לחלק הוראות לאיש השיווק כיצד לבצע את עבודתו, אומרים לעורך הפטנטים כיצד לערוך את הפטנט וגורמים בכך להחלשתו של איש המקצוע וכמובן שבסופו של דבר נקבל תוצר פחות טוב מהתוצר שאותו איש מקצוע מסוגל לספק לנו.
 
חשוב שנזכור שאיש המקצוע מומחה בתחומו ואם רק ניתן לו לעשות את עבודתו כפי שהוא יודע ברור שנקבל תוצר טוב יותר מזה שנקבל אם נקצוץ את כנפיו. בסופו של דבר אנחנו רוצים את קמפיין השיווק הטוב ביותר שניתן לעשות, אנו רוצים תוכנית עסקית הכי טובה שאפשר, וכל דבר שאנו יוצרים אנו מצפים שיהיה ברמה הגבוהה ביותר שניתן.
 
אז מה נכון לעשות ? האם לתת לאיש המקצוע לבצע את עבודתו ולהמתין לתוצר הסופי ? כך אולי הוא יוכל לבטא את המקצועיות שלו בצורה הטובה ביותר...אני טוען שלא כך. אני מציע לכל אחד, לתת לבעל המקצוע לעבוד ולנהל את עבודתו ומצד שני להיות מעורב, לקבל דיווח, לחוות דעה, לכוון אולם לא לומר לו כיצד לשווק, לא לומר לו כיצד לערוך את הפטנט, לו לומר לו כיצד לכתוב את התוכנית העסקית. להיות מעורב ולא להתערב.
 
כשאתם מעסיקים איש מקצוע ולא משנה אם הוא שכיר שלכם או שהוא עובד חיצוני, פרילנסר, תגדירו לו היטב מה אתם רוצים, מה התוצר שאתם מצפים לקבל. תגדירו יחד איתו את לוחות הזמנים, תבנו יחד איתו את התהליך כשהוא מוביל ואתם בעיקר שואלים ומקבלים הסברים, לא אומרים לו מה לעשות אלא בעיקר שומעים מה הוא מתכוון לעשות ואחר כך גם מחווים דעה...
 
תהיו מעורבים במהלך הקמפיין שהוא מבצע, תבקשו דיווחים שוטפים, תהיו ערניים למגמות ולכיוונים, תבקשו שישתף אתכם בהתלבטויות ובבעיות, אל תנחיתו לו הוראות בוודאי שלא בתחום המומחיות שלו, כן תעזרו לו לקבל החלטות...תעזרו לו מתוך מעורבות, הבנה ומודעות ואל תתנו לו הוראות והנחיות...הוא יודע הרבה יותר טוב מכם כיצד לבצע את עבודתו...
 
תזכרו שאם אתם רוצים לקדם את הסטארט אפ שלכם ולהצליח להוציא לפועל את התוכנית העסקית שלכם עליכם להיעזר באנשי מקצוע טובים ולתת להם את החופש להוציא את מומחיותם אל הפועל בצורה הטובה ביותר בתוך המסגרת שלכם.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים