ההבדלים בין מספר ההורדות למספר המשתמשים באפליקציה
בכל אפליקציה ישנן מספר בעיות מרכזיות, אנו יודעים לומר ששתיים מהן הינן השגת כמות הורדות גבוהה ככל האפשר ויצירת משתמשים קבועים ומשתמשים חוזרים באפליקציה. כשאנו אומרים משתמשים אנחנו לא מתכוונים לכאלו שהורידו את האפליקציה אולם אינם משתמשים בה פעמים נוספות. חלק מרכזי בתהליכי השקת אפליקציה חייב להיות קשור בשתי בעיות אלו ובמציאת פתרונות שיאפשרו לפתור אותן באופן טוב. בעת בניית תוכנית עסקית על ידי היזמים בשלבי התכנון והפיתוח הראשוניים לפני השקת האפליקציה, יש לבחון היטב את התהליכים הנדרשים כדי שכמות ההורדות תהיה גדולה ואחוז המשתמשים הקבועים והחוזרים באפליקציה מבין אלו שהורידו אותה תהיה גבוהה אף היא. יתרה מכך, כל משקיע שהתוכנית העסקית של האפליקציה מוצגת בפניו ירצה לראות כי התוכנית העסקית שלכם כוללת פתרונות טובים לבעיות אלו.
אם כך מה ניתן לעשות כדי לפתור בעיות אלו ? לקוחות שלי אשר החלו פיילוט לאחרונה עם לקוח גדול מאוד לא הצליחו לאסוף מספיק הורדות כיוון שתהליכי השיווק שהלקוח הגדול אפשר להם היו מוגבלים מאוד ולא התקרבו למה שהם תכננו בתוכנית העסקית שבנו. לאחר תקופה ראשונית של כחודשיים, היו לאפליקציה כ – 7,000 הורדות וכ – 1,000 משתמשים קבועים וחוזרים. הסברנו ללקוח את הבעיה הוא הבין שעליו לשחרר את כל הסניפים שלו בפני האפליקציה ואכן פתח אותם. לקראת פתיחת כלל הסניפים בפני האפליקציה התקיים דיון בנושא התוכנית העסקית הנכונה וכיצד נכון יהיה ליישם את התהליכים השיווקיים כך שאכן צעדים אלו יגרמו לכך שתהיינה הורדות רבות ומשתמשים קבועים וחוזרים באחוז גבוה יותר מהאחוז שהיה עד כה. בעת שבחננו את התוכנית העסקית הראשונית הבנו כי עלינו ליצור תוכנית עסקית מתאימה ותוכנית שיווקית חדשה שיתאימו למצב החדש שנוצר.
תהליך בניית תוכנית עסקית שתתאים לסיטואציה החדשה שנוצרה כלל בשלב הראשון חשיבה יסודית על המקומות בהם אנו יכולים למצוא את המשתמשים הפוטנציאליים כדי שיוכלו להוריד את האפליקציה וכמובן היה עלינו לבנות מערכת אוטומטית לחלוטין שתאפשר לנו לידע אותם שהאפליקציה ממתינה להם ושאם יורידו אותה יוכלו לשפר את מצבם ולזכות בכל היתרונות שהאפליקציה מעניקה להם.
מהר מאוד הבנו שתהליך השיווק יחייב אותנו לכלול בו הטבות שיפתו את המשתמשים להוריד את האפליקציה ואחר כך גם לשתף אותה עם חברים רבים ככל האפשר. כללנו בתוכנית העסקית החדשה תהליכי שיווק שיאפשרו זאת והחלטנו כי תוכנית עסקית זו תוביל אותנו להצלחות בתהליך.
לאחר כחודשיים עמוק בתוך התהליך הצלחנו להגיע למצב שבו היו לאפליקציה כ – 35,000 הורדות. 15,000 מהמשתמשים היו משתמשים קבועים, 10,000 השתמשו באפליקציה מדי פעם וקצב הגידול של שני פרמטרים אלו הלך וגדל. כשהגענו למשקיעים שבחנו את האפליקציה לאחר מכן, הצגנו להם את התוכנית העסקית החדשה ואת ההישגים שתוכנית עסקית זו הצליחה להביא לנו. המשקיעים בחנו את התהליך ותהליך ההשקעה הגיע לסיומו בהצלחה מהר ממה שציפינו.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות 1999-2020 ©