מה הסטטיסטיקות החשובות שעליכם לדעת על האפליקציה שלכם
מספר ההורדות הינו אחד המספרים המדוברים ביותר בעולם האפליקציות. כמה אנשים כבר הורידו את האפליקציה. כאשר אנו בונים תוכנית עסקית לאפליקציה אחד המספרים המרכזיים שעלינו להביא בחשבון הינו מספר ההורדות של האפליקציה. האם זהו המספר הנכון ? האם זהו המספר היחידי או החשוב או שישנם מספרים אחרים הקשורים למשתמשים שעלינו להביא בחשבון ואולי הם רלוונטיים אף יותר להצלחת האפליקציה והתוכנית העסקית מאשר מספר ההורדות ?
חשוב שנבין שאם אין ביכולתנו לדעת את המספרים החשובים לנו באפליקציה שלנו כנראה שלא נדע להציג את ביצועיה כמו שצריך לא למשקיעים ובעיקר לא לעצמנו. ישנם מספר מספרים שעלינו להכיר ולהביא בחשבון גם במהלך הפעלת האפליקציה בשטח וגם בעת בניית תוכנית עסקית. מספרים אלו הינם:
מספר ההורדות – כמה האנשים שהורידו את האפליקציה למכשיר שלהם. חשוב לזכור כי יש מספר סוגים של הורדות: הורדות למכשירי אנדרואיד והורדות למכשירי אייפון (iOS).
מספר המשתמשים – ישנם רבים אשר מורידים את האפליקציה למכשיר הטלפון שלהם אולם אינם משתמשים באפליקציה ואף גרוע מכך הם מוחקים את האפליקציה ממכשיר הטלפון שלהם (ואת זאת אין ביכולתנו לדעת כלל). מסיבה זו, לא מספיק לדעת את מספר ההורדות אלא חשוב להבין מהו מספר המשתמשים שבאמת משתמשים באפליקציה מבין כל אלו שהורידו אותה. מספר זה תמיד יהיה נמוך ממספר המורידים.
משתמשים חוזרים – מבין כלל המשתמשים ישנם רק חלק אשר משתמשים מספר פעמים באפליקציה ולא רק פעם אחת או פעמיים ולכן חשוב שנדע וחשוב גם בעזרת התוכנית שאנו מגדירים בתוכנית העסקית ובמקביל במהלך הביצוע, לגרום למשתמשים רבים ככל שניתן להפוך למשתמשים חוזרים.
משתמשים קבועים – ישנם משתמשים אשר הופכים את השימוש באפליקציה לשימוש קבוע ויומיומי. אלו הם המשתמשים הטובים ביותר ולכן אנו מעוניינים להפוך כמות גבוהה של משתמשים להיות משתמשים קבועים ויומיומיים.
זמן באפליקציה – קריטי שנדע כמה זמן כל משתמש מבלה באפליקציה כיוון שכך נדע מה אנו יכולים לעשות איתו ועבורו ונוכל למדוד את האפקטיביות של הפעולות שאנו עושים כדי ליצור יותר מחוברות של המשתמשים.
כמובן שיש חשיבות קריטית שנדע מה אחוז ההמרה באפליקציות בהן יש משמעות לאחוזה זה ונוכל להבין מה כל הפרמטרים החשובים לאפליקציה הייחודית שלנו. לכן קריטי שניצור מערכת סטטיסטית טובה שתוכל לאסוף עבורנו את המידע החשוב לנו.
חשוב שבעת בניית התוכנית העסקית ותוכנית השיווק תהיה התייחסות לנושא זה ותיבנה תוכנית שמטרתה להפוך משתמשים רבים ככל שניתן למשתמשים קבועים. להלן מספר דוגמאות לתהליכים שיאפשרו להפוך משתמשים למשתמשים קבועים:
- מתן תמריץ למשתמשים על פי מספר השימושים – תמרוץ של משתמשים שישתמשו באפליקציה מספר פעמים בחודש לדוגמא משתמש שיגיע לשימוש חמישי או שישי בכל חודש יקבל זכות מסוימת להנחה במוצר או שירות מסוים.
- מתן תמריץ כספי לכל שימוש – במצב שבו משתמשים משלמים עבור שירות מסוים, ניתן לתמחר את השירות בהתאם למספר הפעמים שישתמשו או לזכות אותם בסכום קטן עבור כל תשלום שיבוצע תמורת השירותים או המוצרים שירכשו. תמריץ כדוגמת ה – Cash back של כרטיסי אשראי בעולם.
- התנייה של קבלת שירות מסוים בצריכה של מספר מינימלי של מוצרים או במספר מינימלי של שימושים ובכך לתת למשתמשים מוטיבציה להשתמש באפליקציה באופן קבוע.
אנו רואים כי ישנה חשיבות רבה להבין את משמעות המספרים השונים הקשורים למספר ההורדות ומספר המשתמשים. כמובן שחשוב מאוד בעת בניית תוכנית עסקית לבנות תוכנית שתאפשר לכם לגרום למשתמשים רבים ככל האפשר להפוך למשתמשים קבועים והכי חשוב זה במהלך הרצת האפליקציה בשטח וביצוע בפועל של התוכנית העסקית לממש את התהליכים הללו ולהצליח לגרום לכמות גבוה ביותר של משתמשים להיות משתמשים קבועים.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות 1999-2021 ©