מכירת רעיון ראשוני לחברה גדולה
פונים אלי לא מעט יזמים עם רעיון שלדעתם הוא רעיון מצויין. התוכנית העסקית שהגדירו לעצמם היא מכירת הרעיון לחברה גדולה. הם לא רוצים להתחיל לקדם את הרעיון כיוון שהם לא חושבים שיש ביכולתם להפוך אותו לסטארט אפ מצליח, או שאין להם את הכסף הנדרש כדי להתחיל את תהליך הפיתוח, או שאין להם את הזמן הנחוץ כדי להתחיל ולקדם רעיון לכדי מימוש עסקי או שהם לא מעוניינים לפתח אותו מכל סיבה אחרת. נראה להם שכיוון שמדובר על רעיון טוב, תהיינה מספיק חברות עסקיות רציניות וגדולות שתהיינה מוכנות לשלם על הרעיון סכום משמעותי ושתרצינה לקנות את הרעיון ולהפוך אותו למוצר מבטיח ולעסק שמרוויח כסף. אותם יזמים בטוחים שגם אם לא ירכשו לגמרי את הרעיון, החברות הללו תהיינה מוכנות לקבל אותו בשותפות כזו או אחרת עם היזם ולהוביל אותו קדימה על פי תוכנית עסקית שיבנו לעצמם עד להצלחה עסקית.
כולנו יודעים שלקחת רעיון ולהוביל תוכנית עסקית טובה שתביא אותו להצלחה עסקית הינו תהליך ארוך, קשה, יקר ובעיקר מסוכן. המציאות מראה לנו שאחוז נמוך מאוד מבין חברות הסטארט אפ שיוצאות לדרך אכן מצליחות להגשים את היעדים העסקיים שהגדירו בתוכנית העסקית של הסטארט אפ שלהם ולהגיע להצלחה. הרוב המוחלט (למעלה מ – 90%) מהחברות שיוצאות לדרך לא מגיעות להצלחה ונסגרות או שבמקרה הפחות גרוע מצליחות לגרור את עצמן ללא כל יכולת להחזיר למשקיעים שלהן את ההשקעה...
מה שלא כל יזם מכיר הינו המצב שבו בכל רגע נתון מתדפקים על דלתן של החברות הגדולות (ולא רק הגדולות) בכל תחום, מיזמים רבים בשלבי פיתוח שונים שכבר בנו לעצמם תוכנית עסקית והצליחו לקדם אותה לא מעט. החל משלב הפרוטו טייפ וכלה בשלב ההצלחה במכירות. חברה עסקית איננה קרן הון סיכון או חברת השקעות והיא לא יכולה להפנות משאבים רבים לבחינת החברות והרעיונות הרבים המוצעים לה לרכישה או לקיום שיתופי פעולה. יתירה מכך, חברה מצליחה לא יכולה להרשות לעצמה את הסיכון הגבוה הכרוך בפיתוח סטארט אפ ובהשקעת משאבי זמן, כסף וכוח אדם בתוכנית עסקית ובמיזם שרוב הסיכויים שלא יצליח...לכל חברה יש יעדי מכירות ורווחיות שהיא צריכה לעמוד בהם ואם היא תתחיל לעסוק בהרפתקאות עסקיות מסוכנות יש סיכוי שהיא לא תצליח לעמוד ביעדי התוכנית העסקית שלה עצמה.
השוק מלא ברעיונות טובים, החברות שכבר מצליחות בשוק מוצפות בהצעות לרכישת מיזמים בשלבים מתקדמים שכבר הוכיחו את ההצלחה העסקית של הרעיון ברמה ראשונית או אולי אף מעבר לכך והתוכנית העסקית שלהן ברורה, חיה ונושמת ובעיקר מצליחה ואם חברה גדולה ומובילה תבחן לרכוש חסרת סטארט אפ, סביר להניח שהיא תקנה חברה שכבר הוכיחה את עצמה והסיכונים שברכישתה נמוכים בהרבה למרות שמחיר הרכישה שלה יהיה גבוה בהרבה מאשר מחיר רכישת חברת סטארט אפ בשלבים מוקדמים יותר.
אם אתם רוצים למכור את הרעיון שלכם, עליכם לקדם אותו, לפתח אותו, לבנות תוכנית עסקית טובה ולהצליח להוציא אותה אל הפועל ואז אחרי שתצליחו...יש סיכוי שירכשו אתכם.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות 1999-2020 ©