מהו MVP ולשם מה צריך אותו ?
יזמים רוצים בדרך כלל שהמוצר שלהם יהיה הטוב ביותר שיש, המושלם ביותר שאפשר ואם אפשר שהוא יהיה מוכן אתמול אז עדיף והם מוכנים לרוץ לבנות תוכנית פיתוח גרנדיוזית ותוכנית עסקית שאמורה לתת מענה לפיתוח הענק הזה. הבעיה הקטנה היא שכדי להגיע למוצר המושלם והסופי עלינו לספק שלושה חומרי גלם מרכזיים: כסף, זמן וידע. כלומר, אם יהיה חסר לנו אחד משלושת הדברים הללו לא נוכל לספק את המוצר האולטימטיבי. כמובן שברור לכולנו מדוע צריך כסף שכן לפתח מוצר או שירות ולא משנה מאיזה סוג, עולה כסף. יש מוצרים שיקר מאוד לפתח ואחרים שפחות יקר אולם בכל מקרה אנו נזדקק לכסף כדי לפתח את המוצר שלנו וליצור לו תוכנית עסקית טובה ואיכותית שתייצר לנו הכנסות ורווחים. מדוע צריך זמן גם זה ברור כיוון שלוקח זמן לפתח את המוצר, לפעמים מספר מועט של חודשים ולעיתים אפילו מספר שנים. וכמובן שעלינו לדעת לא מעט דברים כדי לדעת איך לפתח את המוצר, אילו פיצ'רים נכון שיהיו לו, מה העיצוב הנכון, מה נותן מענה אמיתי לצרכים, מה הלקוחות אוהבים ומה גורם להם להירתע ועוד הרבה מאוד פרטים שיהפכו את המוצר שלכם למוצר אהוב ונצרך שגם מצליח למכור היטב ולהכניס כסף...
כדי שמוכל להגיע לשוק עם מוצר טוב בלוח זמנים הגיוני ולא אחרי שנה או שנתיים של פיתוח. וכמובן שכם לא לאחר שעלות הפיתוח תרקיע שחקים, וברור לנו שלא יהיה לנו מספיק כסף להשקיע בכך. ובעיקר כדי להגיע לשוק עם מוצר נכון שאותו נשפר לאור תגובת הלקוחות ומתן מענה טוב לצרכים האמיתיים שלהם בשטח ולא כפי שהצטיירו בתחילת הדרך בראש שלנו, אנו יוצרים את ה – MVP. משמעות ה – MVP היא המוצר המינימלי שייתן מענה בעל ערך אמיתי ללקוחות ויגרום להם לרצות אותו ולהשתמש בו למרות שהוא לא מושלם ולא נותן את המענה המיטבי.
אנו מגדירים את ה – MVP בעת האפיון של המערכת לאחר שהגדרנו בעת שבחנו את התוכנית העסקית שלנו מי הלקוחות הראשונים שאליהם יהיה נכון לכוון את המוצר, ומהו הצורך המרכזי שאותו אנו רוצים לפתור ובעזרת ה – MVP שנתכנן ונפתח נצליח לתת מענה גם אם לא מושלם לאותו צורך. הפתרון אמור לתת מענה באופן שהלקוחות כבר בשלב מוקדם זה יהיו שבעי רצון. תוכנית עסקית מסוג שכזה עשויה לאפשר לנו לצלוח בשלום ובזמן סביר את שלב הפיתוח הראשוני, להגיע לשוק בזמן קצר יחסית ולתת ללקוחות פתרון ראשוני מספק. כמובן שמיד לאחר השקת ה – MVP אנו לא שוקטים על השמרים וממשיכים לפתח את המוצר אולם אנו בונים את התהליך כך שיתאים לתוכנית העסקית שלנו ובעיקר לצרכי הלקוחות ולמשוב שאנו מקבלים מהם. כך נוכל להתקדם בצורה שבה הלקוחות מקבלים בכל פעם תוספת למוצר שאותה הם מבקשים, ולכן שביעות הרצון שלהם תעלה. באופן זה הסיכוי שתצליחו למכור את המוצר ללקוחות נוספים ולקדם את הסטארט אפ שלכם ואת התוכנית העסקית שלו תעלה.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות 1999-2020 ©