My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-מודל עסקי-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> אפליקציה לישראל ולעולם
אפליקציה לישראל ולעולם
 
יזמים רבים בונים את התוכנית העסקית שלהם ללא חשיבה מעמיקה האם הם מכוונים את התהליך העסקי לישראל או לעולם כולו. בדרך כלל הם מתכננים את התקציב והתהליכים הראשוניים לארץ ואומרים לעצמם קודם שנצליח בארץ ואחר כך נחשוב על תוכנית עסקית למקומות אחרים בעולם. באופן זה הם אכן בונים את התוכנית העסקית שלהם מגייסים מעט כסף או שמפתחים את האפליקציה באמצעות הון עצמי ומתחילים פיילוט בישראל.

כיוון שאותם יזמים לא בנו נכון את התוכנית העסקית שלהם והם מצפים להצלחה גדולה בישראל שרק אחריה הם חושבים שיוכלו לצאת לחו"ל הם מדשדשים במקום כיוון שלרוב האפליקציות אין את היכולת להצליח בישראל. השוק הקטן שלנו לא מאפשר לאפליקציות רבות להגיע לכמות משתמשים המאפשרת רווחיות שתצדיק את כל האופרציה. לאחר מספר חודשים של התקדמות איטית הם מתחילים התייעץ עם אנשי מקצוע ומתחילים להבין שבמידה והם רוצים להמריא עם האפליקציה שלהם עליהם לצאת לחו"ל. אחרת השקעתם תרד לטמיון.

בשלב זה הם מגיעים לאדם בעל נסיון שמבהיר לאותם יזמים את הסיטואציה שללא יציאה לחו"ל לא יחזירו את  ההשקעה והעסק ייסגר. עליהם להתחיל תהליך של פיתוח עסקי אשר יבנה את המיזם באופן הנכון ובסופו תיכתב גם תוכנית עסקית שתתאים לתהליכים העסקיים החדשים ולפעילות המתוכננת בחו"ל.

במקביל לבניית התוכנית העסקית החדשה הם ממשיכים להפעיל את האפליקציה בארץ. ממשיכים להשתמש בכספי ההשקעה וכמעט בכל המקרים ממשיכים לצבור גירעונות. גם המשקיע שבמקרים אלו בדרך כלל אינו משקיע מקצועי מתחיל להבין כי השקעתו בסכנה וכי הוא צריך לעשות משהו כדי להציל את ההשקעה.

לעיתים המשקיע מתחיל להתערב בניהול היום יום כיוון שהוא לחוץ מההפסד ובדרך כלל גורם באמצעות התערבות זו לנזקים ולסטייה מוחלטת מהתוכנית העסקית. במקרים אחרים מחליט המשקיע לעצור את הזרמת הכספים ואז היזם עלול למצוא את עצמו ללא תקציב ובסופו של דבר גם ללא מיזם.

הבעיה במצבים שתיארתי היא שגם אם היזם יבנה תוכנית עסקית טובה לשלבים הבאים של הסטארט אפ בחו"ל עלול להיווצר מצב שבו הוא יגיע לפרזנטציה אצל המשקיעים בזמן שהמיזם נסגר או שהוא לא מתקדם כיוון שאין תהליך שיווקי והפיילוט שהיה אמור להציג למשקיעים סיטואציה מצליחה הופך להיות כשלון שעלול למנוע מהמשקיעים להשקיע.

מכל הסיבות שמנינו עד כה צריך להיות ברור לכולם שאי אפשר לומר בואו נראה מה יקרה בישראל ורק אחרי שהמיזם יצליח בארץ נחשוב מה עם חו"ל.  כשאתם מתכננים את הסטארט אפ שלכם ובונים לו תוכנית עסקית עליכם לבנות תהליך עסקי שמביא בחשבון גם את הפיילוט בישראל וכמובן שגם את הפעילות הצפויה בחו"ל. עליכם לדאוג לכך שהתוכנית העסקית תאפשר לכם לצאת לחו"ל הרבה לפני שתדעו האם המיזם בישראל מצליח להרוויח או לא. מטרת הפיילוט בישראל היא בעיקר לבחון את המערכת, לבחון הנחות יסוד של התהליך העסקי והשיווקי בתוכנית העסקית ולבחון את הנחות היסוד של המודלים העסקיים. לאחר מספר חודשים של פיילוט אתם כשירים לתקן את הטעון תיקון וליישם את המשך התוכנית העסקית במקום שבו היא אמורה להכניס את הכספים ולהביא את הסטארט אפ לרווחיות.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים