My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> קהילה כחלק מרכזי במוצר ובתוכנית העסקית
קהילה כחלק מרכזי במוצר ובתוכנית העסקית שלו
 
יש מוצרים העומדים בפני עצמם והמודל העסקי המגדיר את התוכנית העסקית של אותה חברת סטארט אפ עוסק בעיקרו כיצד מתפעלים, משווקים ומוכרים את המוצרים. ברוב המוצרים והשירותים הקיימים אין מקום ליצור סביב אותו מוצר קהילה שתהיה חלק מהמוצר שכן אין הצדקה לכך וקהילה איננה חלק אינטגרלי מהמוצר ומהתוכנית העסקית שלו. מאידך, ישנם מוצרים או שירותים שונים שהתוכנית העסקית שלהם יכולה להיות ללא קהילה אולם ישנה אפשרות ליצור עבורם תוכנית עסקית המשלבת את הפעילות עם המוצר כחלק מקהילה העוטפת אותו ואת הפעילות איתו. כאשר קהילה מהווה חלק אינטגרלי ומהותי מהמוצר או מהתהליכים שהמשתמשים עוברים בעת השימוש במוצר אזי חשוב להגדיר אותה, לבנות אותה ולנהל אותה כחלק בלתי נפרד מהמוצר.
 
כשאתם מפתחים את המוצר או השרות שלכם וקהילה יכולה להיות חלק חשוב ממה שהמשתמשים רוצים וצריכים, עליכם להתחיל להקים אותה כבר בשלב מוקדם זה. יתרונה של קהילה שמקימים מוקדם כל כך הוא שעלויות ההקמה אינן גבוהות ותהליך איסוף חברי הקהילה יכול להתבצע באופן אישי על ידי היזמים או אנשים המקורבים להם (חברים, בני משפחה) כמעט ללא עלות. ככלל, כאשר הקהילה מהווה חלק אינטגרלי מהמוצר, עליכם להגדיר את המוצר והקהילה ברצף אחד וכשאתם מציגים את המוצר, הקהילה תהיה חלק בלתי נפרד מהגדרת המוצר ומההצגה שתבוצע. כמובן שגם בעת שאתם בונים תוכנית עסקית לצורך קידום המיזם, עליכם לכלול את הקהילה, תפקידיה, תהליכי הקמתה ותהליכי הניהול שלה כחלק מהתוכנית העסקית של הסטארט אפ שלכם.
 
הדרך הנוחה, הזולה והפשוטה להתחיל את הקמת הקהילה הינה פתיחת קבוצה בפייסבוק. ניתן לפתוח את הקבוצה ללא עלויות, לעצב את הדף, להגדיר את הפעילויות שאפשר לעשות באמצעות הקהילה, לצרף חברים חדשים לקהילה וכמובן שניתן ורצוי גם להעביר את המסרים החשובים שלכם לכל חברי הקהילה.
 
אתם יכולים לגייס משוגעים לנושא שלכם גם במדינות אחרות ולהפוך אותם לאחראים על ניהול הקהילה בארצם. סיטואציה כזו תאפשר לכם לגדול במספר מדינות בעולם ותאפשר לכם אחר כך לקיים תהליך שיווקי נכון ויעיל בהרבה מאשר היה באפשרותכם לעשות לו לא היתה לכם קהילה. באמצעות הקהילה אתם יכולים ליצור אירועים מחוץ לאינטרנט הסובבים את רוח הקהילה וכמובן שגם אירועים אינטרנטיים שונים.
 
בנייה נכונה וניהול נכון של קהילה, מאפשרים לכם ליצור תוכנית עסקית ומודלים עסקיים המתאפשרים באמצעות היכולות וחברי הקהילה. בשלבים מתקדמים יותר בהם תגייסו כבר מספיק כסף יש סבירות גבוהה שיהיה נכון לבנות פלטפורמה ייחודית לשימוש הקהילה שלכם. הפלטפורמה הזו יכולה לאפשר לכם ולקהילה לבצע דברים נוספים שבאמצעות הכלים הקיימים כמו פייסבוק, אינסטגרם ואחרים לא היתה לכם אפשרות לבצע. אתם יכולים ליצור כחלק מהפלטפורמה כלים יחודיים המתוכננים לפעילויות המאפיינות את חברי הקהילה ולא ניתן לבצע אותן באמצעות קבוצה בפייסבוק או כל קהילה וירטואלית אחרת. בכל מקרה התוכנית העסקית שלכם וסיכויי ההצלחה של הסטארט אפ שלכם יהיו גבוהים בהרבה אם תהיה לכם קהילה אינטגרלית כחלק מהמוצר ותהליך התפעול והשיווק שלו. 

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים