My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אפליקציה
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית לאפליקציה חברתית
תוכנית עסקית לאפליקציה חברתית
 
בשנתיים האחרונות אנו עדים לגל של אפליקציות המתפתחות בתחומים רבים. אחד התחומים המרכזיים בהם יזמים רבים משקיעים זמן ומאמץ הינו התחום החברתי. מכירת Waze בסכום גבוה כל כך והצלחתה של Get taxi גרמו ליזמים רבים לפקוח את עיניהם ולהבין שניתן להשתמש בכוח ההמונים וליצור אפליקציות המשמשות תחומי פעילות שונים באמצעות הכוח החברתי. מאידך, חלק גדול מיזמים אלו לא מבין את הצורך ביצירת מודלים עסקיים אמיתיים ויציבים ובבניית תוכנית עסקית לאפליקציה שלהם. מסיבה זו אנו רואים אפליקציות רבות אשר יוצאות לשוק ומגיעות ל – app store אולם הו לא מסוגלות ליצור הכנסות ואין ליזמים תקציבים לשיווק כיוון שלא התפנו לכתיבת תוכנית עסקית, בניית מודל עסקי וגיוס כסף.
 
כל יזם ובעיקר יזמים המפתחים פיתוח טכנולוגי כולל אפליקציה או אתר אינטרנט נדרשים לקדם את המיזם שלהם במספר מישורים. ישנם נושאים שחשוב שיטופלו לפני תחילת הפיתוח הטכנולוגי כשהמרכזיים שבהם הינם פיתוח עסקי וכתיבת תוכנית עסקית לאפליקציה בעקבות הפיתוח העסקי. רצוי מאוד שאת שלב הפיתוח העסקי ואת כתיבת התוכנית העסקית יוביל מומחה בתחום, בעל נסיון עסקי רב ובמקביל בעל נסיון בהובלת תהליכי פיתוח עסקי ובכתיבת תוכניות עסקיות. במהלך שלב הפיתוח העסקי יש לעבור על הנושאים הבאים ולבנות אותם באופן מקצועי:
 
  • הצרכים שלהם האפליקציה אמורה לתת מענה, חשוב להבין את עוצמת הצרכים ולבחון את הצרכים של כל המשתמשים, הלקוחות או הספקים הקשורים לאפליקציה. לאחר מכן יש להגדיר מהן התועלות שהאפליקציה מאפשרת לכל הגורמים כולל גורמים שאינם קשורים ישירות לאפליקציה.
  • בהמשך התהליך יש להגדיר היטב את מבנה האפליקציה, לבנות את התחומים המרכזיים שלה, להגדיר את התפקודים הראשיים ובעקבות תהליך זה היזם יכתוב את האפיון הראשוני שלה.
  • כמו בכל תוכנית עסקית יש לבחון היטב את השוק בו האפליקציה אמורה לפעול, את התחרות והמתחרים שלה. חשוב להבין מהן המגמות המרכזיות המשפיעות על האפליקציה לטוב או לרע. יש להבין מהו פוטנציאל השוק והאם הוא גדול בינוני או קטן. חשוב להגדיר את ההזדמנות העסקית שאנו מנצלים כדי להצליח ויש כמובן לבחון מהן הנקודות החזקות ומה נקודות החושה שלנו. יש חשיבות לבחון מהם הפתרונות הקיימים כיום אשר נותנים מענה לצרכים שבהם האפליקציה עוסקת. חשוב להבין מי המתחרים שלנו ומי אינם מתחרים למרות שהם עוסקים בתחום. יש לבחון היטב מהם היתרונות ומה החסרונות שלנו אל מול המתחרים ולהבין היטב כיצד אנו יכולים להתמודד עם אותם חסרונות. לאחר מכן נגדיר היטב את היתרונות התחרותיים שלנו.
  • עם תום ניתוח השוק והתחרות, יש לבנות את אחד הפרקים המרכזיים בתוכנית העסקית של האפליקציה שלנו. הפרק העוסק בתהליכים עסקיים ואסטרטגיים ובמודלים העסקיים. פרק זה של כל תוכנית עסקית כולל את שלבי הפעולה הנדרשים לקידום המיזם כולל לוח אבני דרך מרכזיות. וכמובן שיש לבנות אסטרטגיה שיווקית המותאמת לכל שלבי התהליך העסקי. לאחר מכן יש לבנות את המודלים העסקיים ולהגדיר אותם היטב.
 
על מנת שנוכל להציג למשקיעים ולגורמים אחרים תוכנית עסקית מקצועית וטובה המייצגת נכון את האפליקציה שלנו, עלינו לבנות לתוכנית העסקית פרק פיננסי המותאם לכל שלבי התהליך העסקי ולאסטרטגיה השיווקית. הפרק הפיננסי בכל תוכנית עסקית אמור להציג את הפרמטרים הבאים:
 
תחזית הכנסות.
תחזית משתמשים וספקים (אם יש ספקים או לקוחות עסקיים באפליקציה).
ניתוח נקודת האיזון ונקודת החזר ההשקעה.
ניתוח הסכום הנדרש לגיוס.
דוח רווח והפסד חזוי.
תחזית תזרים מזומנים.
ניתוח שולי הרווח.
תוכנית כוח אדם ושכר.
 
פרק פיננסי טוב בכל תוכנית עסקית לאפליקציה אמור לכלול גם ניתוחי רגישות לכל הפרמטרים שהגדרנו והתוכנית העסקית אמורה להיות לתקופת זמן של 3-5 שנים.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים