My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תפתחו את מה שהלקוחות צריכים
אל תפתחו את מה שבראש שלכם אלא את מה שצריכים הלקוחות

כמעט לכל יזם יש בראש רעיון וחזון. חלק מהם עושה מעט בדיקות לבחון האם יש כבר פתרונות כאלו ומיד אחר כך רץ לפתח את הרעיון שלו. לא בוחן את הצדדים העסקיים, לא חושב כלל על תוכנית עסקית או חשיבה עסקית בכלל ורץ עם הפיתוח הטכנולוגי במהירות קדימה. כולנו יודעים שהדבר החשוב ביותר במיזם הוא היזם ולכן חלק מהיזמים טועה וחושב שמה שהוא יחשוב תהיה המציאות. יזמים אלו רצים קדימה ולא מביטים ימינה ושמאלה גם כשמעירים להם, כיוון שהם בטוחים שהחזון שלהם יפיל כל מכשול בדרך וינצח כל בעיה. הנחה זו נכונה באופן חלקי, אכן חשיבות היזם במיזם גבוהה מאוד ובאמת מה שמביא את המיזמים להצלחה הינם היזמים אולם דווקא היזמים שבוחנים ובודקים לעומק, לומדים את השוק והסביבה העסקית ומכירים היטב את הלקוחות וכמובן שגם את המתחרים ומתאימים את התוכנית העסקית של הסטארט אפ שלהם למה שהם לומדים באופן שוטף, הם אלו שיצליחו יותר מאלו שרצים בלי לדעת ובלי לבדוק באופן מקצועי. דווקא אלו שרצים בלי לבנות לעצמם תוכנית עסקית המותאמת לשלב בו הם מצויים בקידום הסטארט אפ שלהם הם אלו שעלולים להתקע במקומות שעלולים לקחת אותם אחורה במקרה הטוב או אף לעצירת המיזם כולו...
 
מסיבות אלו כחלק מהבחינה שעל היזמים לקיים לפני שהם מתחילים לפתח את המוצר ולהמשיך את הבחינה תוך כדי הפיתוח וכמובן שגם לאחר שהמוצר או השירות כבר בשוק הינה מהם הצרכים האמיתיים של הלקוחות שלהם. חשוב שהיזם יהיה ער למצבים בהם למרות שהמוצר נראה מצויין (בעיניו) הלקוחות כלל לא מתרשמים ואף מצהירים שלא ירכשו ולא ישתמשו במוצר...
 
נכחתי בפגישה של יזמים עם משקיע בה הציגו לו את המיזם ואת התוכנית העסקית שלו. המשקיע אמר להם כי המוצר נראה נפלא אולם כיוון שהוא בא מהתחום והוא מבין היטב מה הצרכים בתחום זה נראה לו שהתוכנית העסקית שנבנתה לא תצליח כיוון שהצורך במוצר לא גמרי ברור והוא חלש מדי כדי לבנות על גביו תוכנית עסקית מצליחה ורווחית.  כיוון שהוא מגיע מהתחום הוא הכיר מספר אנשי עסקים מובילים מתחום המיזם, התקשר אליהם במהלך הפגישה, הציג להם את המוצר ושאל מה דעתם עליו והאם הם היו רוכשים את המוצר או משתמשים בו. תשובתם היתה שלילית וחד משמעית ללא ששוחחו עימם קודם לכן. שניהם אמרו כל אחד באופן עצמאי לגמרי כי לא היו משתמשים במוצר ובודאי שלא היו משלמים תמורתו כסף כיוון שהצורך שבו מטפל המוצר לא ממש מפריע להם במיוחד ולכן לא היו מבזבזים זמן או כסף כדי לפתור אותו.
 
הדרך הנכונה לקדם רעיון ולבנות לו תוכנית עסקית טובה שתוכל להביא אותו להצלחה חייב להתחיל בשלב של לימוד ובחינה מעמיקה של השוק, הלקוחות הפוטנציאליים, המתחרים והתחרות ועוד פרמטרים המשפיעים על המוצר וכמובן על הכדאיות המסחרית לפתח ולמכור אותו.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים