My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Proper business model
מודל עסקי ריאלי
 
אחד מלקוחותי התקדם מאוד ללא גיוס הון לאחר שסיים לבנות תוכנית עסקית. הוא סיים את פיתוח האפליקציה בשפה היברידית  ואחרי שקיבל ביקורות רעות על האפליקציה החל לפתח אותה בשפות Native.  לאחרונה, סיים את פיתוח האפליקציה ל – iPhone והחל את הפיתוח לאנדרואיד. בתוך כחודשיים יסיים גם את פיתוח האפליקציה לאנדרואיד.
 
הפיילוט החל לפני כשלושה חודשים בישראל ובמהלך תקופה זו הורידו את האפליקציה כ – 15,000 משתמשים המהווים אחוז ניכר מתוך קהל היעד הראשוני שאליו יועדה בשלב ראשון האפליקציה. התוכנית העסקית שנבנתה מדברת על פנייה לקהל יעד מצומצם בשלבים הראשונים ולאחר מכן פריצה לקהלים גדולים מאוד על בסיס המידע שייצבר בשלבי הפעילות הראשונים.
 
המודל העסקי שהוגדר היה בשלב הראשון תשלומים כנגד הפנייה של הלקוחות לרכישה מסוימת ולאחר בדיקה בשטח התחוור מה שהערכנו בעת הכנת התוכנית העסקית שהמודל העסקי מתאים באמת רק לשלבי הפעילות הראשונים אולם לאחר מכן הוא לא יתאים ויהיה צורך לעבור למודלים עסקיים אחרים.
 
היזם החל בשלב זה בתהליכי גיוס הון כיוון שהחליט שהוא השקיע כבר סכומים גבוהים במיזם ושאת שלבי השיווק המתקדמים יותר ואת היציאה לחו"ל יממנו משקיעים נוספים שייכנסו למיזם.
 
לאחר פגישות עם מספר משקיעים החלו שאלות קשות על הוכחת המודלים העסקיים העתידיים. המשקיעים הסכימו שאכן המודל העסקי שהוגדר לשלבים הראשונים כנראה יעבוד אולם לגבי המודלים העסקיים העתידיים הדעות היו חלוקות. כיוון שהם הוגדרו בתוכנית העסקית אולם לא היו לנו הוכחות לכך שהם יעבדו התקשינו להציג ראיות לכך שהמודלים באמת עובדים. לאחר התלבטות ארוכה גייסנו עובד חדש לחברה. העובד היה לקוח פוטנציאלי של השלבים המתקדמים והמומחיות שלו היתה בעיקר בשיווק ומכירת מוצרים ושירותים שאנו התעתדנו למכור ולשווק בשלבי הפעילות המתקדמים. חקרנו את העובד החדש והוצאנו ממנו את כל המידע האפשרי על השירותים העתידיים שאנו אמורים לספק ללקוחותינו כפי שהגדרנו בתוכנית העסקית. לאחר שאספנו את כל המידע התחלנו בהתאמת המודלים העסקיים מהתוכנית העסקית למציאות שלמדנו מהעובד החדש שלנו.
 

בעת התאמת המודלים העסקיים התבררו לנו מספר נקודות. לגבי אחד המודלים שחשבנו שיהיה המודל העסקי החזק ביותר, התברר לנו כי בגלל כמויות המוצרים שיימכרו, המרווח הנמוך של הרווחיות שמוצרים אלו מאפשרים והמחיר הנמוך שבו הם נמכרים נוצר מצב שדווקא מודל עסקי זה לא רלוונטי והוא לא ייצור כמעט רווחים ולכן אין מה להמשיך ולעבוד עם מודל עסקי זה. מאידך, מודל עסקי שבעת בניית התוכנית העסקית לא חשבנו שיהיה משמעותי למחזור ההכנסות התברר לנו שהוא דווקא יהיה המודל העסקי המנצח שיביא את התוכנית העסקית לידי הגשמה ואת הסטארט אפ שלנו להצלחה עסקית יפה.
 
לאחר שהתבררו לנו הנתונים האמיתיים מהשטח, ערכנו את התוכנית העסקית מחדש והכנו אותה להצגה מחודשת למשקיעים. לשמחתנו, המשקיעים קיבלו את הניתוח שעשינו על סמך המידע שקיבלנו מהשטח והתוכנית העסקית המשופרת שהגשנו אליהם התקבלה על ידם בצורה חיובית.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים