My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> The entrepreneur’s roller coaster
רכבת ההרים הרגשית של היזמים
 
יזמות טכנולוגית והקמת חברת סטארט אפ הינם תהליך מורכב וארוך. כל יזם יודע שהדרך ארוכה מאוד מהרגע שבו הרעיון עלה מוחו ועד שיש משהו אמיתי. ואחר כך עוברים הרבה מאוד מהשלב שיש משהו התחלתי עד שיש תוכנית עסקית טובה והמיזם הופך להיות עסק וכבר אפשר לקרוא לו סטארט אפ בצדק...ואחר כך עד שהוא מתחיל לייצר הכנסות ועד שהוא מתחיל להיות רווחי ומצליח לקדם תוכנית עסקית רווחית ומצליח לעמוד בזכות הכנסותיו ורווחיו ולא בזכות כספי המשקיעים עוברים היזמים תהליכים המלווים בתהפוכות ובקשיים רגשיים לא קלים. כאשר אתה יזם ואתה מתחיל להתקדם עם המיזם שלך אתה מוצא את עצמך פעמים רבות נלחץ מכך שמישהו נחשב ובעל מעמד ונסיון אומר לך שהמיזם שלך לא שווה כלום ואתה מבזבז את זמנך ואת כספך ואתה נכנס לדאון אמיתי ממה שהוא אמר. מאידך אתה מוצא את עצמך מאושר ובהי אמיתי כיוון שמישהו אחר נחשב ובעל נסיון רב אמר לך שהמיזם שלך בעל סיכויים רבים להגיע להצלחה וכי מה שאתה עושה נפלא ורציני ביותר ושיש לך תוכנית עסקית מעולה ומודל עסקי מצויין...ולעיתים אמירות כמו הראשונה או השנייה יכולות להגיע ביום אחד שבו אתה נפגש עם שניים או שלושה אנשים נחשבים כאלו ואתה מרגיש כמו ברכבת הרים רגשית, Up & Down וחוזר חלילה אחרי מספר ימים ובשבוע הבא ובעוד חודש...
 
חשוב שכל יזם יבין שהאמת שלו, והחזון שלו הם מה שחשובים במיזם ובסטארט אפ שלו וכשהם כפופים למציאות ולעובדות זה מה שיקבע ולא משב רוח רגשי של מישהו כזה או אחר נחשב ככל שיהיה. לכל שני אנשים יש שלוש דעות וכל אחד גם ישמח לחוות את דעתו על המיזם שלך גם אם היא לא נסמכת על ידע ועל עובדות אלא רק על תחושות הבטן שלו (ולא שאני מזלזל בתחושות הבטן כמרכיב מסוים בתהליך קבלת ההחלטות אבל מדובר על תחושת הבטן שלך כיזם הנובעת בין השאר מהידע שאתה רוכש לאורך התהליך ומהיכרותך עם המיזם ועם התוכנית העסקית שבנית ולא מסתם תחושת בטן מקרית של מישהו ששוחח איתך חצי שעה או שעה ומחווה את דעתו).
 
חשוב גם שתבין שחוות דעת כזו טובה או רעה לא צריכה להזיז אותך מהדרך. יתכן מצב שבו 30 משקיעים יאמרו לך שהמיזם שלך לא מעניין אותם, או שהוא נראה להם לא בכיוון או שבנית תוכנית עסקית שלא נראית להם אבל אם הם לא מגובים בעובדות אמיתיות אודות הטכנולוגיה, השוק, המוצרים והלקוחות, דעתם חשובה ככל תהיה שווה בדיוק לדעתו של כל אחד אחר. אם אתה דבק בכך שאתה מכיר את העובדות והשוק ובוטח במה שאתה עושה, אל תיתן לאנשים כאלו לרפות את ידיך.
 
סיטואציה רגשית נוספת שכדאי שכל יזם מכיר היא מצב שבו אתה מוצא פתאום מתחרה חדש ומרגיש שהעולם חרב כיוון שהמתחרה הזה מתקדם ממך והוא יהיה בשוק לפניך או שאולי הוא כבר הגיע לשוק ואתה חש שכבר לא נכון ולא כדאי להמשיך. במקרה כזה תספור לא עד 10 אלא עד 1,000 ואז אחרי שתירגע תתחיל ללמוד. תבין בדיוק מה הוא עושה, תבין בדיוק מה היתרונות שלו ומה החסרונות שלו, תלמד היטב מה היתרונות התחרותיים שלך על פניו וברוב המקרים תגלה שהוא עושה משהו אחר, נותן מענה לצרכים אחרים, נותן פתרון לא מספק וחלקי ועוד דברים רבים נוספים. תלמד להתייחס רק לעובדות ולמציאות ועל פיהם תחליט כיצד להמשיך עם הסטארט אפ שלך.
 
לאורך דרכו של היזם יש מהמורות רגשיות רבות, חלקן קטנות וחלקן משמעותיות ויזם טוב שרוצה להצליח מוכרח ללמוד כיצד להתמודד עם רכבת ההרים הרגשית הזו, לשלוט בה היטב ואף, לטייב את התוכנית העסקית ואת הסטארט אפ שלו בעקבות כל אירוע שכזה כדי להצליח.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©   
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים